Rengeteg előfizetőt veszít az HBO Max, mutatjuk miért

Rengeteg előfizetőt veszít az HBO Max, mutatjuk miért

Persze a cég szerint nem ennek köszönhető a brutális visszaesés.

Talán emlékeztek még, mikor tavaly a Discovery úgy döntött, hogy ismét befekteti a pénzét, és egy ügyes húzással kisvásárolta az AT&T alól a Warner médiabirodalmat, ami után megszületett a Warner Discovery. Ez elég nagy hatással volt az HBO Max streamingplatformra is, és ez mostanra odáig jutott, hogy 2023. tavaszán az Egyesült Államokban átnevezték simán Maxra a szolgáltatást. Ezen a felületen továbbá a felhasználók a Discovery Channel műsorait is könnyedén megtalálják.

Nem lehet tudni, hogy minek köszönhető pontosan a névváltoztatás, mivel az HBO az elmúlt két évtizedben elég komolyan egybeforrt a minőségi televíziózással, így elhagyni ezt igen kockázatos volt. Meg is lett a hatása, mivel a Warner Discovery legfrissebb pénzügyi jelentéséből az derül ki, hogy rengetegen pártoltak el az oldaltól néhány hónap leforgása alatt.

Ezeket olvastad már?

A kimutatás alapján elmondható, hogy 1,8 millió előfizetőt veszített a Max 'indulása' óta a platform, de ebben az összes szolgáltatás benne van, így a Discovery Plus is. A cég ennek ellenére nem azzal magyarázza ezt a tekintélyes veszteséget, hogy névváltásra került sor. Szimplán úgy gondolják, hogy ez azért követhezhetett be, mert elég sokaknak egyszerre volt régebben HBO Max és Discovery Plus előfizetésük – és ez utóbbi feleslegessé vált a Max miatt. A másik indok pedig a természetes lelépés, mivel véget ért a The Last of Us és az Utódlás is.

A vezérigazgató, David Zaslav tovább igyekezett szépíteni a helyzetet, és nyilatkozatával arra utalt, hogy még így kevesebben hagyták ott a streamingplatformot, mint amire előzetes gondoltak. A komoly költségcsökkentések miatt 13%-os növekedést értek el az elmúlt negyedévben egyébként, de ha tovább folytatódik az elvándorlás, akkor kellemetlen éve lehet a platforman.

Kövess Minket!



Gamer szótár