Soulslike fan vagyok, élvezni fogom az Armored Core-t?

Soulslike fan vagyok, élvezni fogom az Armored Core-t?

A From Software legújabb játéka egy kicsit eltér azoktól, amikkel a cég világhírűvé vált, viszont ettől nem kell megijedni!

A Dark Souls-játékok, a Bloodborne és az Elden Ring mögött álló csapat, a From Software augusztus 25-én egy kissé elfeledett sorozatot élesztett újjá: ezen a napon adták ki az Armored Core széria hatodik részét, a Fires of Rubicont, ami az összes spinoffot és az AC világához kapcsolódó játékot beleszámítva a 16. iterációja a FromSoft mecha-lövöldéinek.

Már a bejelentéskor is nagy port kavart a Fires of Rubicon, ugyanis a fejlesztők már akkor kijelentették, hogy ez a játék nem egy Soulslike, tehát nem a megszokott mechanikákkal és játékmenettel kell számolni, így nem biztos, hogy minden rajongónak tetszeni fog. Emellett a régi, hardcore AC-fanok is kijelentették: nem akarnak „hisztit” hallani az Elden Ring és Dark Souls fanoktól, hogy az Armored Core VI nem olyan, mint amit eddig megszoktak a kedvenc fejlesztőiktől.

Ennek ellenére, az Armored Core VI: Fires of Rubicon még is képes elérni azt a hatást, amit egy FS-játéktól várunk – viszont tényleg egy kicsit át kell hangolódni a mech-ek világára, ha ez az első AC-nk.

Ezeket olvastad már?

Mi is az az Armored Core VI: Fires of Rubicon?

A játék során egy névtelen katona, Augmented Human C4-621, egy zsoldos Armored Core pilóta bőrébe bújhatunk, aki elég hamar magára veszi – vagyis inkább ellopja – a Raven hívószót a „menedzsere”, Handler Walter javaslatára. A játékban a saját mecha-páncélunkat irányítjuk, mellyel egyszerűbb robotok, erősebb gépek és más AC-k ellen kell harcolnunk.

A játék több szempontból eltér a FromSoft világhírű címeitől: a küldetések rendszere teljesen más, ugyanis nem egy nagy, kapcsolódásokkal és shortcutokkal teli világban kell felkutassuk az egyre jobban eldugott NPC-ket és küldetéseket, valamint nem a tárgyak leírásából kell kihámozzuk, hogy merre is van az arra. Az AC6-ban rövid küldetéseket kell végrehajtanunk különböző, a Rubicon 3-on található cégek és katonai csoportok megbízásából – olykor szó szerint azon frakció ellen, aminek a küldetését 5 perccel azelőtt csináltuk meg.

Emellett a játékmenet is teljesen más: az Armored Core 6-ban a megszokott két dimenzió mellett a vertikalitás is hatalmas szerepet játszik, amit elsőre furcsa lehet használni, hisz nem csak a földön futva lehet megküzdeni az ellenfelekkel, de az AC-nk a levegőből is halálos tud lenni. Emellett a repülés az egyik legnagyobb védelmünk is, hisz ebben a FromSoft játékban nincsenek i-frame-k, ha dodge-olunk, akkor nincs sebezhetetlenség – ami nagyon meglepő lehet azoknak, akik szeretnének úgy kikerülni egy-egy rakétát, hogy fejjel belerepülnek.

Emellett az Armored Core-ban sokkal jobban személyre szabhatjuk a mechünket, mint a Dark Souls vagy az Elden Ring játékokban. Bár a FromSoft előző címeiben is rengeteg egyedi build volt, az Armored Core-unkra négy féle különböző fegyvert tehetünk, emellett a mech feje, teste, karjai, és főleg a lábai is teljesen más játékstílust tesznek lehetővé, így tényleg teljesen a saját ízlésre igazíthatjuk azt. Csak a lábak példájával élve, a reverse-joint lábak sokkal magasabb és gyorsabb ugrásokat tesznek lehetővé, a lánctalpaktól mozgékonyabban leszünk a földön, emellett jóval tankosabbak vagyunk, míg a négy láb lehetőséget ad arra, hogy sokáig lebegjünk a levegőben. Ez összepárosítva a végtelen mennyiségű karra és vállra szerelhető fegyverrel és a különböző képességekkel gyakorlatilag számtalan buildet tesz lehetővé.

A játék harcrendszere is eltérő, ugyanis kevésbé szól arról, hogy kivárjuk a megfelelő pillanatot a támadásra, és sokkal inkább a nyomásgyakorlásra, a pillanatnyi döntéshozásra és a megfelelő mech-építésre fókuszál. Az egyes küldetések sikertelen lezárásakor visszatérhetünk a garázsba az újrakezdés előtt, hogy illőbb fegyvereket válasszunk az adott feladathoz. Emellett nagyon fontos a játékban a távolság is, hiszen egyes fegyverek csak megfelelő távról működnek, valamint az Impact sebzésük is változik attól függően, milyen közel vagyunk a célponthoz.

Viszont mégis csak egy FromSoft játék az AC6

Annak ellenére, hogy az Armored Core nem Soulslike, le sem tagadhatná azt, hogy mely csapat fejlesztői állnak mögötte. A harcrendszerben ott vannak az előző játékok elemei. A nyomásgyakorlás a Sekiro: Shadows Die Twice ismertetőjele volt, és a játékban használt Impact rendszer is nagyon hajaz a Posture-re Wolf történetéből: ha elég Impact sebzést okozunk az ellenfelünknek, akkor elkábul és sebezhetővé válik, azonban ez velünk is megtörténhet, így nagyon fontos figyelni az Impact mérőnket.

A „stamina” menedzselése is egy integráns része a játéknak, annak ellenére, hogy a támadáshoz nem szükséges az üzemanyag, ahogy korábban említettem, az AC-ben a mobilitás a legfontosabb védelmi és támadó mechanika, így aki túl sokáig áll egyhelyben, az könnyen a roncstelepen találhatja magát.

A legnagyobb kapcsolódási pont a többi FromSoftware játékhoz viszont a bossokban rejlik: természetesen az Armored Core bossok is eszméletlenül nehezek, amelyek általában több próbálkozásra sikerülnek, és amelyekhez gyakran taktikaváltás szükséges, nem elég az, hogy csak megtanuljuk a támadásaikat. Már az első küldetésben is jön egy ilyen pofon – ráadásul ott még az extra fegyvereinkre sem hagyatkozhatunk, ugyanis a garázs még nem elérhető. De ugye ezt megszokhattuk a FromSoftware tutorial bossaitól.

De akkor most élvezni fogom az Armored Core VI: Fires of Rubicont?

Természetesen erre nincs univerzális válasz, viszont én címeres FromSoftware fanként csak ajánlani tudom. Bár az AC6 tényleg egy teljesen más stílus, mint a Dark Souls (és a széria legjobb része, a Dark Souls II), a Bloodborne vagy az Elden Ring, ott vannak benne a fejlesztők nyomai, valamint ugyan azt a „viszketést vakarja meg”, ami miatt sokan beleszerettünk az FS nehéz, de összességében eszméletlenül élvezetes játékaiba.

Emellett a játék többször újra játszható, hisz az NG+ cycle-ök új küldetéseket és sztorirészleteket – valamint új alkatrészeket adnak. Ez garantálja, hogy az AC6 rövid játékideje – nagyjából 16 óra kijátszani a játékot kényelmes tempóban – ne jelentsen problémát.

Összességében az Armored Core VI: Fires of Rubicon egy méltó FromSoft játék, amely nem a közösség megosztására, hanem annak kiterjesztésére szolgál – plusz arra, hogy mindenkiben felélessze a gundamok iránti szenvedélyt!

Kövess Minket!



Gamer szótár