Kedves Riot, magyarázatot követelnek a játékosok!
A League of Legends bár nagyon sok esetben úgy tűnik, hogy egy singleplayer videójáték, valójában a kooperációra épül. Rangsorolt környezetben Solo, illetve Duo Queue várja az idézőket, de lehetőség van Flexelni, ahol akár teljes csapatként lehet harcba indulni. Ezek az opciók mindenki számára megteremtik a lehetőséget, hogy remekül szórakozzon az Idézők szurdokában vagy az Ordító szakadékban. Hiába azonban a lefektetett alapok, mégis vannak olyan idegesítő, irritáló és értelmezhetetlen anomáliák, amelyek egyszerűen csak rontják az élményt. Az alábbi példa remekül prezentálja a meccskeresés egyik legnagyobb problémáját, amivel egyelőre vagy nem tud, vagy nem akar mit kezdeni a Riot Games.
Ezeket olvastad már?
A túl nagy rangkülönbség miatti fejfájás
Képzeld el azt a szituációt, hogy egyedül csatlakozol egy ranked meccshez. A társaid közül az egyik véletlenszerűen kisorsolt summonerrel azonnal megtalálod az összhangot, ezért úgy döntesz, hogy felveszed a barátlistára, majd mehet a Duo Queue. Ekkor mondja azt a kliens, hogy „na, hékás, túl nagy köztetek a rangdifferencia, ezért nem játszhattok együtt”.
Magyarul a rendszer mint szóló játékosokat összesorsol, de egyébként nem játszhatnátok együtt, mert az egyikőtök jóval magasabb ELO-ban farmolja az LP-t. Ez inkonzisztencia a javából, ami egyszerűen megkerülhetetlen, főleg szezon elején és végén. Az elején azért, mert még mindenki a "mászás" szakaszában van, azaz próbál eljutni arra a szintre, ahová valójában tartozik a képességei alapján. A szezon vége felé meg azért, mert ott sokan egyszerűen decayelnek, azaz leesnek alacsonyabb rangra csak azért, mert nem játszanak megfelelő számú meccset egy adott időintervallumon belül. Remélhetőleg a Riot Games figyeli ezeket a visszajelzéseket, ugyanis ezek azok a negatív hangok, amelyek eltántoríthatják a játékosokat attól, hogy szabadidejük eltöltésére a LoL-t válasszák.