Életfogytiglant kaphat a magyar játékfüggő gyilkos

Életfogytiglant kaphat a magyar játékfüggő gyilkos

Ítélet született a tavaly Veszprémben történt gyilkosság ügyében.

A videójátékok gyakran a média és a politika össztűzébe kerülnek, ha egy tragédiához csak egy kicsit is hozzá lehet kapcsolni őket. Van, amikor csak kiderül, hogy az elkövetőnek volt egy konzolja. És van, amikor az elkövető maga hivatkozik arra, hogy ez a tevékenység befolyásolta őt, ezért úgy tűnik, hogy a videójátékok közvetlenül vezettek a tragédiához. A kettő közötti lényeges különbség viszont ritkán számít.

Ehelyett inkább feltörnek a videójátékok betiltásáról szóló, az egészséges és problémás játékosokat összemosó cikkek – az emberek pedig sorban állnak értük. Nem nagy titok a mai média világában, hogy nem hoz elég kattintást, ha edukálni szeretnéd az embereket arról, hogy hol vannak a határok és ha már átlépték ezeket, akkor hol lehet segítséghez fordulni. Felháborodni mindannyian jobban szeretünk és ez sajnos ahhoz vezethet, hogy elfelejtünk a lényeggel foglalkozni: a probléma megismerésével, kutatásával, kezelésével. Ennek a hozzáállásnak pedig olyan eredményei is lehetnek, mint például a 2022 májusában egy veszprémi gyárban történt eset.

Ezeket olvastad már?

Történt ugyanis, hogy egy, a gyárban dolgozó 26 éves férfi vonzalmat érzett az egyik kollégája iránt. De amikor a nő elutasította őt, akkor a férfi egy késsel többször megvágta, leszúrta a családos nőt, aki belehalt a sérüléseibe. A nyomozás alapján a gyilkosság nem hirtelen felindulásból történt, hanem a férfi kitervelte azt és egy 12,5 centiméter pengehosszúságú kést is vásárolt hozzá. A helyzetet azonban tovább bonyolította, hogy a vádirat szerint a férfi "szabadidejében vérengző tartalmú online videójátékkal játszott, amelyben szúrófegyverekkel lehet ölni, és a vádlott számára a videojátékos ölés és a valóság felcserélődött."

A férfi ellen a Veszprém Vármegyei Főügyészség emelt vádat és a Blikk számolt be a tárgyalásról, majd az ítéletről. Az elkövető bevallása szerint nem emlékszik a szúrásokra, mert amikor a műszakot követően a fülhallgatóján keresztül meghallott egy zenét, akkor az arra a videójátékra emlékeztette, amelyet előtte folyamatosan játszott, és ezen a ponton a játék és a valóság felcserélődött számára. További elmondása szerint a gyilkosság előtt három napja nem aludt, nem evett, és több mint harminc doboz energiaitalt ivott meg.

Az ügyvéd szerette volna a védence mentális állapotához kapcsolódó szakértői vélemények felülbírálását, mert azokkal több ponton nem értett egyet. Azonban a pszichiáter- és az orvosszakértő is fenntartotta a korábbi véleményét, így megszülethetett az elsőfokú ítélet. A tettest első fokon életfogytig tartó fegyházbüntetésre ítélték, ami azt jelentené, hogy leghamarabb 40 év múlva szabadulhat. Az ügyészség azon is elgondolkodott, hogy tényleges életfogytiglani fegyházbüntetésre tegyen indítványt, de mivel egy büntetlen előéletű fiatalemberről van szó, ezért ettől eltekintett.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések