Már csak az a kérdés, hogy ki emel árat először?
Nemrég érdekes interjú készült a Capcom elnökével, Haruhiro Cudzsimotóval, amelyben arról beszélt, hogy mennyire drága lett videójátékokat készíteni és ez milyen problémát jelent a cégeknek. Ugyanis az állítása szerint a Famicom/NES korszakához képest „100-szor drágábbak lettek” a fejlesztési költségek, de az árak ezt nem követték le.
Vagyis úgy gondolja, komoly árnövelés kellene ahhoz, hogy lépést tarthassanak a növekvő bérekkel és az általános költségeikkel. Ami valahol érthető is, hiszen egy AAA-játék éveken át készül, százmilliókat ölnek bele és aztán a legtöbb esetben 50-70 dollárt kérnek érte darabonként. Igaz, az elmúlt években sok kiadónál a 80 lett az új 60, de Cudzsimotó még ezt is kevesli.
Ezeket olvastad már?
Bár konkrét összeget nem volt hajlandó kimondani, a Capcom elnöke mindenképp az újabb áremelést támogatná:
„Személy szerint úgy érzem, hogy a játékok árai túl alacsonyak. A fejlesztési költségek 100-szor drágábbak lettek a Famicom [NES] korszakhoz képest, de a szoftverek árai nem nőttek ennyivel. Ezen felül a bérek emelésére is lenne igény. Az egész iparágban nőnek a bérek, ezért is gondolom azt, hogy az eladott termékek árainak növelése egészséges lenne az üzlet számára.”
Nem állunk egyébként annyira nagyon messze Cudzsimotó ötletének megvalósulásától. Például a régóta készülő GTA 6 kapcsán is felmerültek olyan pletykák, hogy a magas költségeket egy 150 dolláros árcédulával kompenzálná a Rockstar. Bár az elég extrémnek tűnik, a 80-ról 100 dollárra ugrás már valamivel barátibb és így racionálisabb lépés lehet. Már csak az a kérdés, hogy ki csinálja meg először?