Hiába harcol ellenük a Valve, a one way füstök nem mentek sehová

Hiába harcol ellenük a Valve, a one way füstök nem mentek sehová

A Valve javít egy hibát és ezzel csinál egy másikat – csak a szokásos.

Amikor szeptember elején a CS:GO játékosok a kezük közé vehették a CS2 korai változatát, azonnal beindult a következő generációs one way füstök keresése. A Valve ugyan a régi módszereket kivette a játékból, de egy ideig egy bugnak hála a füst alatt lévő vízben láthattuk az ellenfelek tükröződését. Majd egyre többen fedezték fel maguknak azokat a füstöket, amelyekkel az ellenfelek lábait lehetett látni a füst túloldalán. A Valve ezeket a megjelenésre kijavította, de ez még sajnos nem jelenti azt, hogy örökre leszámoltak a one way-ekkel.

Mint arra mithR, az Apeks csapatának edzője is rávilágított, a füstök új, lefelé terjedő tendenciája alkalmas arra, hogy továbbra is meglepően hasznos helyzeteket alakítsunk ki – mégha ezek nem is olyan erősek, mint korábban. Mirage-on például egy mozi elé dobott füst képes valamennyire kitakarni a moziban játszó CT-t. Az ezt használó játékos szerezhet egy kis előnyt, hiszen a felkészültségével hamarabb észreveheti a miden lévő játékosokat a füst széléről. Bár ehhez hozzá kell tegyük, hogy eléggé szituációfüggő a hasznossága, mert a kör elején biztosan jön a bejáratott füst ide a T-ktől.

Ezeket olvastad már?

De mutatunk egy másik példát, ami hasznosabbnak tűnik. Mint látható, Vertigo A-rámpáján is lehet egy kis előnyt szerezni a régi homokzsák-füsthöz hasonlóan:

A füstök megváltozott viselkedése egyébként egy új problémát is hozott magával. Ugyanis a korábbi CS2-es one way-ek lényege az volt, hogy egy peremre kellett esniük ahhoz, hogy alul lyukasak maradjanak. Most, hogy ilyen helyzetekben inkább lefelé terjednek a füstök, előfordulhat, hogy a fenti példákhoz hasonlóan nem hátrányba, hanem előnybe hozzák az ellenfeleinket. Bizonyos Mirage A-lépcső füstök is így viselkednek jelenleg, ezért a füst nem takarja el a lerakót teljesen az innen érkező CT-k elől. De ez tényleg csak egy példa a sok közül, a következő napokban bizonyára még több ilyet fog találni a közösség – már amennyiben a Valve nem lép fel ellene.

A füstökkel kapcsolatban van még egy további probléma, de ez már nem a terjedésükkel, hanem az árnyékokkal függ össze. Az Ancient-játékosok már bizonyára észrevették – bár nem pálya exkluzív a dolog –, hogy az A-lerakó felé található lámpáknál akkor is látszik a mainből érkező játékosok hosszú árnyéka a falakon, ha egy füst kellős közepén állnak. Ezzel lényegében bekerült egy legális „wallhack” is a CS2-be. Nyilván, ha eljutunk arra a pontra, amikor mindenki tudja, hogy hol és hogyan látszódhat az árnyéka, akkor óvatosabban fognak játszani az emberek. De addig is, ebből remek előnyt lehet kovácsolni, hiszen bőven elég, hacsak a füst túloldalán áll valaki és már látszódni fog.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések