Az 15 perc hírnév még a háborúban is jár.
Amikor két évvel ezelőtt kezdetét vette Oroszország és Ukrajna konfliktusa, pár napon belül a TikTok, a Twitter és gyakorlatilag minden közösségi média tele volt az állítólagos jelenetekkel a frontról. Rajban repülő bombázók, harckocsik a csatatéren, rakéták, ahogy a célpontjuk fel tartanak és még sok minden más. Akkor pár nap után kiderült, hogy a legtöbb ilyen egyszerűen hamis, csak valaki fogott pár klippet az Arma 3-ból, rárakott egy filter meg egy feliratot és bumm jött a pár millió megtekintés. A helyzet pedig ismétli önmagát, csak a helyszín változik Gázára és Izraelre. A lenti galériában található képek a BBC oldalán jelentek meg, ahol kiderült, hogy egy angol párt elnöke sem volt elég körültekintő.
A Bohemia Interactive, ahogy két évvel ezelőtt, most sem késett a kérésével, miszerint mindenki figyeljen arra, hogy sok hamis-felvétel kering a neten:
“Most, hogy borzalmas események folynak a Közel-Keleten, szükségesnek érezzük, hogy újra megosszuk a nyilatkozatunkat a terjedő hamis harci-klippekről, amik az Arma 3 keretein belül készültek. Szívszorongató azt látni, hogy a játékot, amit annyira szeretünk ilyen aljas célokra használják. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy megnehezítsük a csalók dolgát, de nem tudjuk megszüntetni az összes dezinformáció-forrást. Ebben a pillanatban 20 000 Arma 3 mod érhető el, a különböző közösségi-műhelyekben, ezért a játék szinte bármilyen valós harci-eseményt képes szimulálni. Mindenkit szeretnénk óva inteni, hogy a hírekben szereplő összes videót készpénznek vegyen.”
A stúdió pedig azt is elmondta, hogy miről lehet felismerni, ha valaki a játékot használja alapnak:
- Látni a HUD elemeit: Ha sarkokban vagy éleknél furcsa piktogramok vannak, az valószínűleg a játék HUD-ja.
- Sokszor nincs hangja: Az in-game hangok könnyen felismerhetőek lennének.
- Alacsony felbontás: Még a régebbi telefonokban is megy a HD, szóval ha valami nagyon pixeles, ott majdnem biztos, hogy nem igazi amit látunk.
- Sokszor sötét a kép: A sötétebb háttérbe könnyebben beleolvadnak a hibák.
- Embereket alig vagy egyáltalán nem látni: Az emberi alakokat és mozgást sokkal nehezebb modellezni, ezért inkább járműveket vagy fegyvereket mutatnak.
- Természetellenes részletek: Még a modern játékokban is nehezen lehet modellezni a robbanást vagy a füstöt, ezek sokszor elárulják magukat.
Ezeket olvastad már?