A legnagyobb videómegosztóplatform ádáz harcot vív a hirdetésblokkoló szoftverekkel, és most úgy tűnik olyan megoldást talált, ami megint nem fog tetszeni a felhasználóknak.
Egyszerűen kikerülhetetlen a YouTube manapság, persze nem kötelező nézni, de aki szereti böngészni az internet bugyrait, ritka esetben hagyhatja csak ki a legnépszerűbb és legnagyobb videómegosztó portált. Az elmúlt évek alatt viszont olyan szinten telepakolták reklámokkal az oldalt, hogy nagyon nehéz nézelődni a videók között valamiféle hirdetésblokkoló (a leghíresebb az AdBlock – a szerk.) nélkül. Ez számítógépen eléggé kényelmessé tette a mozizást a platformon, azonban televízión és telefonon nagyon idegesítővé vált egy idő után, hogy néhány perc elteltével újabb reklám mászott az arcunkba, megszakítva ezzel egy felvételt, legyen szó akár zenéről, podcastról vagy egyéb adásról.
Ezeket olvastad már?
Most viszont a rossz hírünk, hogy még jobban bekeményít a YouTube, és a vállalat fokozza a reklámblokkolók elleni keresztes hadjáratát. Ezt először a Reddit felhasználói vették észre, és a közzétett képernyőfotóból kiderül, hogy az oldal egy felugró üzenettel tájékoztatja a nézelődőt és ezen túl már csak három videót lehet megnézni ingyen, reklámok nélkül vagy éppenséggel a következő szöveg tárul a szemünk elé:
Természetesen a blokkoló programok fejlesztői is igyekeznek ezekkel a módszerekkel lépést tartani, szóval ez a teszt sem sikerült a legjobban, mivel nem sok felhasználó látta a felugró ablakot. A YouTube-ot sem kell félteni persze, ezért most újdonságként a videó elejére betüremkedő reklámokat nem lehet elnyomni – pedig eddig ezt meg lehetett tenni – 5 másodperc erejéig, és csak utána válik nézhetővé a tartalom.
Azonban biztosak lehetünk abban, hogy ahogy a cég úgy, a reklámblokkolók fejlesztői sem fognak tétlenül ülni, hanem megpróbálnak majd olyan megoldásokat kitalálni, amelyekkel kikerülhetik a YouTube felismerését. Ez a harc ezért valószínűleg még jó sokáig el fog tartani.