„Be kellett látnunk, hogy nem azt az eredményt kaptuk, amit reméltünk.”
2020-ban óriási várakozás előzte meg a Cyberpunk 2077 megjelenését, de végül a december 10-i premier hatalmas csalódást okozott sokaknak, mert botrányos formában debütált a játék. Az elmúlt 3 esztendőben egész sokat tett viszont azért a CD Projekt Red, hogy ráncba szedje a programot és a rengeteg frissítés mellé elkészítették a kiváló Phantom Liberty kiegészítőt is. Ennek ellenére állítólag a Cyberbunk botrányos startja morális csapást mért a lengyel játékfejlesztőre, ezért elhatározták, hogy a jövőben megjelenő játékaiknál, köztük a The Witcher 4-gyel már nem akarják ugyanezt a hibát elkövetni.
Ezeket olvastad már?
Ezt a csapat hangzásért felelős igazgatója, Colin Walder mondta az Inven Globalnak adott interjújában.
„A csapatmorál eléggé megszenvedte azt az időszakot, ez egyértelmű. A legfontosabb dolog az volt, hogy tudomásul vegyük, mi történt. Be kellett ismernünk, hogy az eredmény nem az volt, amit reméltünk, és elhatároztuk, hogy változtatunk a dolgokon. De egy dolog ezt kimondani, a gyakorlatba át is kell ezt ültetni, érti? A tettek sokkal beszédesebbek végül, mint a szavak.”
A csúfos eredmény, amire Walder utal, valószínűleg a CD Projekt Rednél uralkodó rossz munkakörülményekre, illetve munkamorálra, és a Cyberpunk 2077 bugos megjelenésére utal, ami még a Sony-t is arra késztette, hogy példátlan módon, hat hónapra visszahívja a játékot a PlayStation boltokból. Walder azonban azt is fenntartja, hogy a stúdió elkötelezett a változás mellett.
„Meg kell mutatni az elkötelezettségünket.”
Azt állítja, hogy mostanában már sokkal szorosabb ütemterveket állítanak össze és a problémákat is másképpen közelítik meg, mint korábban. A csapat fejlesztési folyamatait is átalakították, és ennek apropóján a The Witcher 4-et már konzolokon is tesztelik, hogy megelőzzenek egy újabb'Night City méretű' problémát.
Elmesélte még azt is, hogy a stúdió nemrég a családja engedélyével visszahozta a 2021-ben elhunyt színész, Miłogost Reczek hangját (ő szólaltatta meg például Vesemirt a The Witcher játékokban) az AI segítségével és hangsúlyozta annak fontosságát, hogy az ilyen helyzeteket a legnagyobb tisztelettel és érzékenységgel kezelik.