A Ubisoft AI-generált képekkel szúrja ki a közösség szemét

A Ubisoft AI-generált képekkel szúrja ki a közösség szemét

Az egyik kép úgy néz ki, hogy egy pillanatra azt hittük, hogy a Fortnite-ban is lesz majd Ezio.

Igencsak félrement a halloweenezés a Ubisoftnál, ugyanis a közösségi médiában igen furcsa AI-generált képekkel próbálták megünnepelni az alkalmat. Először a latin-amerikai piacra szánt Twitter/X fiókjukon jelent meg egy wishes Ezio Auditore az Assassin's Creed II-ből. Pontosabban másfél-két Ezio jelent meg, mert a háttérben van egy másik hasonló figura, aki valami különös kés-pisztoly-izét tart?!

Igazából már ebből a kérdésből is látszik, hogy mi többet foglalkoztunk a témával, mint a Ubisoft. Ugyanis a 300 ezer követővel rendelkező hivatalos fiókon annyira nem érdekelte őket ez az egész, hogy a hashtagek közé még a Midjourney is bekerült, amely annak az AI-programnak a neve, amivel a kép készült.

Ezeket olvastad már?

A nevetségesen amatőr történet azonban nem állt meg itt, mert később a Ubisoft Hollandia is kitett egy AI-jal készült Ezio-képet. Ezen töklámpások között sétál egy ránézésre 19. századi utcán (!) a karakter. Ez már egy fokkal jobban nézett ki legalább, mint az előző példa. Legalábbis nem jött meg tőle a kedvünk Fortnite-ozni. De még mindig elképesztően gagyinak hatott a dolog. Ugyanis az ember azt gondolná, hogy egy Ubisoft ennél jobban törődik a posztjaival és a felhasznált képek minőségével. Hát nem.

De sajnos nem (vagy nem csak) a lustaság miatt használtak AI-generált képeket ezekben a posztokban. Az elmúlt egy évben – költségcsökkentés címszó alatt – több mint ezer ember távozott a cégtől világszerte, köztük rengeteg ügyfélszolgálatos, marketinges és közösségi médiás kolléga is. Ezért több esetben, például Hollandiában is, külsős, helyi cégeket bíztak meg a közösségi médiás fiókjaik kezelésével, aminek ez lett az eredménye.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések