Egyelőre úgy tűnik, hogy a Google nem adja fel, de a készítők minden csapást visszavernek.
Még a nyáron robbant a bomba, hogy a Google azt tervezi, hogy leszámol azokkal a felhasználókkal, akik adblockot használnak a YouTube-on. Ezt pedig nem is olyan régen tényleg bevezették, sokakat fogadott az a kép, hogy az oldal érzékelte a nem kívánt bővítményt és ezért addig letiltotta a videók lejátszását, amíg a képernyő előtt ülő ki nem kapcsolta azt. Persze a készítők sem voltak restek, a legtöbb böngészőben frissítettek egyet a reklámblokkolókon és már pöröghetett is tovább minden. Azóta viszont a YouTube gyakorlatilag naponta próbál új módszereket kitalálni, hogy rávegye az embereket a reklámok megtekintésére, mindeddig sikertelenül.
A háború pedig folytatódik, a legújabb fegyver a Google kezében a lassítás. Egy felhasználó vette észre, ha a Chrome-on kívül más böngészőt használt, akkor a videók egy 5 másodperces késleltetés után indulnak csak el. A turpisságot persze az oldal forráskódjában is megtalálták, de nemrég a YouTube tagadta, hogy a böngészőket célozta volna:
„Hogy minden tartalomgyártót egyfortmán tudjunk támogatni és milliárdoknak hozzuk el világszerte a kedvenc videóit, olyan kampányt indítottunk el, ahol szeretnénk arra késztetni az adblock használókat, hogy kapcsolják azt ki vagy próbálják ki a YouTube Premium szolgáltatást. Ahol aktív reklámblokkolót érzékel az oldal, a nézői-élmény veszíthet az értékéből, függetlenül attól, hogy milyen böngészőt használ.”
Egyelőre tehát itt tartunk, a meghirdetett háború nem csillapodik és egyelőre nem tudjuk, hogy melyik oldal fog elfáradni először. Nyilván a Google oldalán végtelen erőforrás áll az igazgatótanács rendelkezésére, de a programozókat sem kell félteni. Kicsit olyan ez a szitu, mint Dávid és Góliát története és az utóbbi hetek tapasztalatai alapján nem az esélyes áll nyerésre.
Ezeket olvastad már?