Fontos üzenetet fogalmazott meg a játékipar számára Gabe Newell

Fontos üzenetet fogalmazott meg a játékipar számára Gabe Newell

A Valve alapító CEO-jaként Gabe Newell a mai napig a videójáték-ipar egyik legmeghatározóbb alakja. Ezért is érdemes hallgatni rá.

Vasárnap már a 25. születésnapját ünnepelte az első Half-Life, amely nem csak önmagában volt korszakalkotó, hiszen ez egyben világhódító útjára indította a Valve-ot is. E játék nélkül ma aligha játszhatnánk Portalt, Left 4 Deadet, Team Fortresst, Counter-Strike-ot vagy Dota 2-t. Arról nem is beszélve, hogy ma talán a Steamről se lenne semmi gőzünk (elnézést).

Mi sem jelzi jobban, hogy mennyire hálás a Valve a Half-Life-ért, minthogy a hétvégén még egy ünnepi frissítést is kiadtak hozzá, valamint pár napig ingyen osztogatták. De nem csak a játékon belül, azon kívül is ünnepelt a Valve. A különleges alkalom miatt leültették a régi fejlesztőket, hogy egy egyórás dokumentumfilmben felidézzék a Valve történetének kezdetét és a játék fejlesztését.

Ezeket olvastad már?

A filmben természetesen az a Gabe Newell is nagy szerepet kapott, aki a Valve alapító CEO-jaként ennek az elképesztő történetnek a kiindulási pontjaként szolgált, majd egészen a mai napig a videójáték-ipar legmeghatározóbb alakjai között tudott maradni. Lord Gaben a dokumentumfilm egy pontján egy igazán érdekes gondolatot vetett fel, amely nem csak a Half-Life miatt, hanem a tágabb értelemben vett ipar kontextusában a fejlesztők és a játékosok számára is fontos üzenet lehet:

„Voltak beszélgetések, ahol a dizájnt ellenőriztük és valaki megszólalt, hogy ez nem realisztikus. És akkor erre jön az, hogy oké, mi köze van annak... mármint, mondd el, hogy az miért érdekes. A valóságban listát kell írnom dolgokról, el kell mennem a boltba vásárolni. Én sohasem gondoltam, hogy a realizmus szórakoztató. Azért játszom, hogy szórakozzak.”

A fenti Gaben-idézet több fejlesztőben is gondolatokat ébresztett. A DUSKot fejlesztő Dillon Rogers például azt mondta róla, hogy az emberek annyira nem értik a realisztikus és a szórakoztató közötti különbséget, hogy „a Steam fórumjaim tetejére kellene tűznöm” Gabe Newell szavait. Az Arkane Studiosnál dolgozó Arx Fatalis szintén Gaben mellett érvelt. Szerinte azért sem lehet mindig a realizmus a cél, mert akkor például „órákba telne sütni” a játékokban.

A teljes dokumentumfilm alább megtekinthető:

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések