Vannak pontok, ahol az újságírók felvonták a szemöldöküket. Az egyik ilyen a hatótáv volt.
A Xiaomi elsősorban az okostelefonjairól ismert világszerte, de a következő években szeretnének ezen változtatni. A kínai cég még 2021-ben fektetett be közel másfél milliárd dollárt a Xiaomi Automobile nevű leányvállalatába. A jövőben pedig további 10 milliárdot fognak áldozni erre a projektre. Mindezt azután árulták el, hogy tegnap hivatalosan, a sajtó előtt is leleplezték az első elektromos autójukat, a SU7-et.
November közepén egyszer már beszéltek a villanyautójukról és akkor néhány érdekes dolgot megtudtunk a külsejétől kezdve az elektromos motorok teljesítményéig. De most már azt is elmondták, hogyan fest majd a gyártás és milyen hatótávval terveznek. Emlékeztetőül, az autó 4997 mm hosszú, 1963 mm széles és 1455 mm magas, a tengelytáv pedig 3000 mm. A maximális sebesség 210 km/h és 265 km/h között változik majd attól függően, hogy a sima SU7-ről vagy az SU7 Maxról van szó, míg 0-100 km/h-ra 2,78 másodperc alatt gyorsul fel. A Xiaomi elmondása szerint a cél az volt, hogy egy Porsche Taycannal vagy egy Tesla Model S-szel is versenyre keljen az autójuk. Ami a külsőben egyértelműen sikerült, aztán majd meglátjuk, hogy a belsőben is.
Ezeket olvastad már?
Ami az akkumulátorok kapacitását illeti, az alapmodell 73,6 kWh-s, a Max 101 kWh-s kiszerelést kap, ezeket pedig az egyre általánosabb gyakorlattal megegyezően a padlólemezbe szerelik. A bemutatón a Xiaomi CEO-ja beszélt egy 150 kWh-s akksiról is, ami elméletben 1 200 km megtételére is képes lehet, de azzal egyelőre nem szerelnek autókat. A létező SU7-modellek akkumulátorai álllítólag 668, illetve 800 km-nyi távolságra lesznek elegendőek. De ebben jelenleg a teljes szakma kételkedik, hiszen ki tudja, hogy milyen kizsírozott lejtővel és milyen hátszéllel becsülték az értékeket. A cél elérésén persze segíthet, hogy rendkívül jó, 0,195-ös légellenállási tényezővel rendelkezik az autó. Azonban ezt a tetőn található LiDAR-szenzor nélkül mérték, tehát nem teljesen fedi a valóságot.
A Xiaomi autói a BAIC Group állami tulajdonú járműgyár évi 200 ezres gyártókapacitással rendelkező pekingi üzemében készülnek majd. Az SU7-eket elsősorban a kínai piacra szánják, szóval nem valószínű, hogy ezek egyhamar átveszik az európai utcákat. Azonban nem lepődnénk meg rajta, hogy ha néhány nyugati újságíró is kipróbálhatná majd a jövőben. Az árát egyelőre nem mondta meg a Xiaomi, de azt már tudni lehet, hogy borsos lesz.
Kattints az alábbi képre a galériáért!
Borítókép: Reuters/Florence Lo