Azt hitték lehetetlen, de egy 13 éves srác kijátszotta a Tetrist

Azt hitték lehetetlen, de egy 13 éves srác kijátszotta a Tetrist

Korábban csakis a mesterséges intelligenciának sikerült az, amit most egy hús-vér gamer is összehozott.

Elsőre nem gondolnánk, de bizony a Tetrist is ki lehet játszani. Már persze nem a hagyományos értelemben. Nem jelenik meg egyszer csak egy felirat, hogy győztünk. Ehelyett arról van szó az aGameScout nevű YouTuber szerint, hogy a játék a Nintendo Entertainment System (NES) konzolon egy idő után kiakad, lefagy, mert már annyira gyorsan jönnek az újabb és újabb blokkok, hogy nem tud mit kezdeni vele a gép. Ezidáig ezt a limitet csakis a mesterséges intelligenciának sikerült elérnie, de most egy 13 éves srác is megcsinálta.

Willis Gibson, akit tetrises körökben Blue Scuti néven ismernek, december 21-én 38 perc alatt végezte ki a játékot úgy, ahogyan Greg Cannon programozó a StackRabbit nevű MI-vel korábban. Ezzel több új világrekordot is beállított, hiszen a 157. szinten, az 1 511. sornál fagyott le a játék, amikor is már 6 850 560 pontja volt. Scuti ehhez az elmúlt években elterjedt gördülő ujjas technikát használta a NES-vezérlőjén: a játékosok ilyenkor nem a gombot nyomják, hanem a kontroller hátulján négy ujjal zongoráznak, mert mint kiderült, ez gyorsabb.

Willis a decemberben elhunyt édesapjának, Adam Gibsonnak ajánlotta fel a rekordját, amelyet alább teljes egészében megnézhettek:

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - Könyörtelen zombimóddal bővül a Steam legrealisztikusabb FPS játéka

Nem sokan szeretik a realisztikus és élethű játékokat, de azért akad néhány, amely ennek ellenére is egy komoly kis rajongóbázisra tett szert. A FPS-ek között pontosan ilyen a BODYCAM is, az Unreal Engine 5-ben készült alkotás tényleg elképesztő élményt kínált már eddig is ezen a téren. Most viszont új irányt vettek a fejlesztők, novemberben ugyanis érkezik a Zombimód.

Gaming - Volt egy Splinter Cell-szerű játéka a Rockstarnak, de örökre elveszett

Évekig reménykedhettünk benne, de a Rockstar Games végül hivatalosan is törölte a hidegháborús kémjátékot. Dan Houser elmondta, hogy több verziót is papírra vettek, és ami a filmekben jól működik, az a videojátékban nem feltétlen, így a projekt nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Közvetítések