A Baldur's Gate 3 fejlesztőjének nem tetszik a Ubisoft előfizetéses ötlete

A Baldur's Gate 3 fejlesztőjének nem tetszik a Ubisoft előfizetéses ötlete

„A fejlesztőktől közvetlenül a játékosok felé vezető út a helyes.”

A Larian Studios akiknek a Baldur's Gate 3-at is köszönhetjük alapítója és vezérigazgatója, Swen Vincke reagált a Ubisoft napokban megosztott felvetésére, miszerint 'szép lassan meg kellene barátkoznunk azzal a gondolattal, hogy az emberek már nem birtokolják a játékokat, csak licencelik őket'. A közösségi médiában közzétett bejegyzésében Vincke azt mondta, hogy az előfizetéses szolgáltatások térnyerése a videójátékos világra negatív hatással lehetnek. Név szerint nem említett egyetlen ilyen szolgáltatást sem, de mindenki tudja, hogy manapság a legnépszerűbbek közé tartozik az Xbox Game Pass, a PlayStation Plus és az Nvidia GeForce Now.

„Bárhogy is nézzen ki a játékok jövője, a tartalom mindig is király lesz. De sokkal nehezebb lesz jó tartalomhoz jutni, ha az előfizetéses modell lesz a domináns, és egy kiválasztott csoport dönthet arról, hogy mi kerül piacra és mi nem. A fejlesztőktől közvetlenül a játékosok felé vezető út a helyes. Ha a videojáték-iparban az előfizetési modellek dominálnak, a felelősök elkerülhetetlenül megpróbálnak majd a lehető legtöbb pénzhez jutni, és ez a minőség rovására mehet.

Szinte lehetetlen rávenni egy igazgatótanácsot, hogy jóváhagyjon egy idealizmustól fűtött projektet, az idealizmusnak pedig teret kell adni, még akkor is, ha az katasztrófához vezethet. Az előfizetési modellek a végén mindig a profit maximalizálását célzó költség-haszon elemzésekké válnak. Már most is mindannyian a digitális platformok egy kiválasztott csoportjától függünk, de ha ezek is mind átállnak erre a módszerre, akkor az kegyetlen lesz.”

Ezeket olvastad már?

Vincke emellett természetesen tiszteli játékfejlesztő kollégáit, és támogatja döntésüket, hogy játékaikat egy előfizetéses szolgáltatás részeként árulják, ha annak van értelme számukra. De a Larian játékait biztosan nem találod meg ezek között.

„Csak azt akarom, hogy a másik ökoszisztéma se haljon meg, mert az is értékes a maga módján.” – zárta gondolatait.

A Circana elemzője, Mat Piscatella eközben a közösségi médiában rámutatott, hogy az előfizetéses szolgáltatások, legalábbis az Egyesült Államokban, még közel sem dominálják a videójáték-piacot, de persze ez az ilyen ötletektől vezérelve simán megváltozhat.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések