Ezt biztosan nem tudtad a zseniális Life is Strange-ről

Ezt biztosan nem tudtad a zseniális Life is Strange-ről

Lehet nem is gondoltad volna, de mindjárt 8 éve, hogy megjelent a Life is Strange.

2015. január 29-én jelent meg az akkor még alig-alig ismert DONTNOD francia fejlesztőcsapat kalandjátékának első fejezete, a Life is Strange - Episode 1. A kiadásért a Square Enix felelt, akiknek volt egy koncepciójuk arról, hogyan kéne elkészíteni ezt a történetközpontú, erős karakterekkel és narratívával felépített "pilot" projektet. Max és Chloe utazása végül annyira nagy siker lett a videójátékos világban, hogy meg kellett változtatni a terveket.

Ezeket olvastad már?

Amikor az eladási számok felülírják a menetrendet

Michel Koch, a Life is Strange game directora (gyakorlatilag a projekt első embere) egy friss interjújában elárulta, hogy eredetileg a DONTNOD sem tudta, hogy mire is vállalkoznak. A programozók azt az utasítást kapták, hogy készítsék el úgy a LiS-t, hogy az egy kerek történet lesz, ami elvarratlan szálakat nem tartalmaz. Hiába volt a kreatív szakemberek tárháza tele azzal, hogyan lehetne folytatni a kalandot, a kiadó másképp gondolkozott. Ennek az lett az eredménye, hogy a kasszák felrobbantása után kénytelenek voltak más módon tovább görgetni azt a hólabdát, ami termelte a dollármilliókat.

A LiS után megérkezett a Before the Storm, majd új szereplőket mozgatott meg a Life is Strange 2. A legújabb epizód 2021 szeptemberében hagyta el a tervezőasztalt, azonban a True Colors esetében már nem a DONTNOD, hanem a Deck Nine felelt a minőségért. Az biztos, hogy a franciák nem szakadtak el teljesen a sztoriközpontú világtól, ugyanis még idén megjelenik a Lost Records: Bloom & Rage, ami játékmenetében nagyon hasonló lesz az első szárnypróbálgatásokhoz. A kiadást is magárra vállalta a DONTNOD, így biztosan nem kell tartaniuk attól, hogy egy másik cég beleszól majd abba, valójában milyen irányba kell terelni az eseményeket.

Kövess Minket!



Gamer szótár