6 év után egyszer csak törölték a Blizzard új, patinás túlélőjáték

6 év után egyszer csak törölték a Blizzard új, patinás túlélőjáték

A játékon dolgozó csapattól pedig egyszerűen csak megvált a Microsoft.

Ha meghallod, hogy Blizzard, akkor manapság lehet, hogy nagy ívben elkerülöd őket, menekülőre fogod vagy csak legyintesz. Viccet félretéve, a cég neve, és ez leginkább az Activision felvásárlása óta mondható el, már korántsem a minőséggel egyenlő, mint azelőtt, pedig olyan franchise-okat köszönhetünk nekik, mint a Warcraft, a Starcraft, a Diablo, a Hearthstone vagy az Overwatch. A World of Warcrafttal meg tulajdonképpen létrehoztak egy olyan virtuális világot, amit azóta sem sikerült letaszítani az MMO-k éléről – bár erről nyilván egyesek teljesen másként vélekednek.

Az is napvilágot látott már több ízben, hogy egy új túlélőjátékon dolgoznak, amelyet 6 éve készítenek, viszont a hírek szerint ez végül a kukában landolt. Az új cím fejlesztői közül időközben sokakat már elbocsátottak, mindezt úgy, hogy az önéletrajzukban még csak nem is szerepel a játék, de magáról a projektről is vajmi keveset lehet tudni.

Ezeket olvastad már?

A történet onnan indul, hogy a Blizzard meg nem nevezett túlélőjátéka már több, mint négy éve fejlesztés alatt állt, amikor 2022 elején bejelentették. A játékon dolgozó csapat abban az esztendőben megduplázódott, és, ha minden igaz, akkor 2023-ban még tovább bővült. Most viszont, a munkatársak pozitív visszajelzései ellenére, a projektet törölte a Microsoft, a fejlesztők pedig munkanélkülivé váltak.

„Elbocsátottak a Blizzardtól, sok-sok másik kollégámmal együtt, akikkel a túlélőjátékon dolgoztunk.” – írta ma az X-en Matt London, a játék egykori társ-narratív igazgatója.

A Blizzard túlélőjáték-fejlesztői között volt még Marby Kwong vezető koncepciótervező, Ates Bayrak dizájner, Renato Iwashima vezető szoftvermérnök, Michael Dale játékmenet-programozó, Matheus Lima karaktertechnikus, Rachel Quitevis VFX-művész, és ne feledkezzünk meg Megan Embree producerről sem, aki 13 évig dolgozott a Blizzardnak, mielőtt most búcsút intettek volna neki. A túlélőjáték első emberét, Craig Amait is elbocsátották, aki most arra összpontosít, hogy segítsen a korábbi csapat többi tagjának talpra állni. A Bloomberg jelentése szerint a túlélőjáték fejlesztése részben azért volt lassú, mert a csapat az Unreal Engine-ről egy Synapse nevű belső motorra váltott. Nem ez az első eset egyébként, hogy egy beharangozott projektet végül nem valósítanak meg, elég csak a Starcraft: Ghostra gondolni, amely lázba hozta a rajongókat, de végül csalódottan kellett tudomásul venniük, hogy sosem merülhetnek már el a Zergek és Protossok forgatagában, miután ezt az ötletet is elvetette a Blizzard.

A Blizzard új alkotása egy teljesen új világot tárt volna a rajongók szeme elé, amely különbözött a cég eddigi koncepcióitól. Mindössze két rajzot adtak ki belőle az évek során, ezekből pedig nagyjából azt lehetett leszűrni, hogy a modern kori embereknek is lett volna némi közük egy fantasy birodalomhoz. Kicsit olyan érzés kapott el a képek láttán, mint a Narnia krónikái esetén, ahol hétköznapi gyerekek egy másik, fantázialények által lakott világba lépnek át.

Azért is érdekes a projekt törlése, mert a Blizzardon belül is rendkívül jók voltak a visszajelzések a játékot illetően. Mike Ybarra, aki szintén a héten távozott a cégtől, a 2022-es bejelentés után azt mondta, hogy rengeteg órát beleölt már az új címbe, és hihetetlenül izgatott a csapat elképzelései és a vadonatúj világ miatt.

A túlélőjáték törlése és az elbocsátások viszont sajnos részét képezik a Microsoft játékfejlesztő részlegeinél végrehajtott munkahelyi leépítésnek, aminek következtében már 1900 munkavállalójától vált meg a cég.

Kövess Minket!



Gamer szótár