Amikor a 2017-es E3-on leleplezték a játékot, akkor még azt ígérte a Ubisoft, hogy a Destinyhez hasonló élmény vár ránk. Mi változott?
Holnaptól végre bárki kipróbálhatja a lassan egy évtizede fejlesztés alatt álló Skull & Bonest. A nyílt béta alapján – amire február 8-11. között PlayStation 5-ön, Xbox Series X|S-en és PC-n kerül sor – mindenki eldöntheti magának, hogy érdemes volt-e ezt a játékot megcsinálni, vagy jobban jártunk volna, ha inkább ki sem fut a Ubisoft Singapore kikötőjéből. De amíg arra várunk, hogy végre virtuális szemkötőt és falábat hordhassunk, addig elővehetünk egy fontos kérdést: miért nem lesz egyjátékos kampánya a Skull & Bonesnak?
Amikor a 2017-es E3-on leleplezték a játékot, akkor még azt ígérte a Ubisoft, hogy a Destinyhez hasonlóan lehetőségünk lesz multizni, co-opozni, na meg egyedül, az NPC-k ellen kalózkodni. Nyilván a több éves csúszás sem segített azon, hogy a Skull & Bones egyjátékos kampánya elkészüljön. De mint arra nemrég egy, az amerikai IGN-nek adott interjúban Elisabeth Pellen is rávilágított, egész egyszerűen túl nagy falat lett volna még azt is összehozni, miközben minden mással is küszködtek.
Ezeket olvastad már?
Pellen 2018-ban került a Skull & Bones-projekt élére, miután a korábbi kreatív igazgató lelépett a stúdiótól. A feladata nem volt könnyű, hiszen a hajójuk egy jéghegy felé tartott. Szóval ezen a ponton az volt a cél, hogy „a legígéretesebb prototípusokat és demókat egy teljesebb játékélménnyé kovácsolják”. Eközben pedig sok korábbi koncepciót kidobtak az ablakon, mert rájöttek, hogy nincs elegendő erőforrásuk.
Pellen érkezését követően – a 2018-as E3-on – már egy olyan játékot láthattunk, amiben sem 5v5 hajócsaták, sem narratív, egyjátékos kampány nem volt. A kreatív igazgató szerint „egyjátékos kampányt készíteni nagyon időigényes”, ezért „nem tudták ráállítani a teljes csapatot”. Majd később erre visszatérve így egészítette ki a gondolatot:
„Ahelyett, hogy egy egyjátékos kampányon dolgoztunk volna, ami meggátolta volna a csapatot abban, hogy egy igazán mély és nyílt világot alkosson, lore-t építettünk, amit úgy fogyaszthatsz, mint egy kirakóst, amit bármelyik elemmel elkezdhetsz csinálni.”
Nos, hamarosan kiderül, hogy ez mennyire volt találó ötlet a részükről.