A Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) március 8-án megalapította női szakosztályát, a régióban egyedülálló lépésként.
Az újonnan alakult Női E-sport Szakág célja, hogy lendületet adjon a hazai női e-sportnak: növelje a játékosok számát és előmozdítsa részvételüket a sportághoz kapcsolódó területeken. A tagozat alakulását és sikeres szereplését a hazai e-sport egyik legnagyobb és legrégebbi támogatója, a K&H Csoport segíti.
A nemzetközi nőnapra időzítve megalakult a régió első női e-sport szakága. A HUNESZ új tagozatának célkitűzései között szerepel a női e-sportolók közösségbe szervezése és aktív integrálása a hazai és nemzetközi e-sport világába. Hosszú távú terveik között szerepel a versenyek rendezése és lebonyolítása, valamint edukációs programok és előadások szervezése is.
„Nem kis feladat egy olyan úttörő közösség életre keltése, amely az e-sport és a gaming történetéből fakadóan leginkább egy férfiak által dominált terület volt. Az elmúlt évek és a női játékosok számának folyamatos növekedése rámutatott arra, hogy a női e-sportolók integrálása a meglévő infrastruktúrába megkerülhetetlen” – nyilatkozta Rékasi Tibor, a HUNESZ elnöke.
„A K&H kezdetektől támogatja a sport legdinamikusabban fejlődő területét, a hazai e-sport kibontakozását és növekedését, hogy az e-sportolók minél több lehetőséget kapjanak, minél színvonalasabb eseményeken mérethessék össze tudásukat, fejleszthessék képességeiket a kimagasló eredmény érdekében. A Női E-sport Szakág megalapítása egy újabb mérföldkő ebben, ami egy újabb lépés az egyenlő esélyek megteremtésére a sportban is” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.
A női e-sport szakág társelnökei – Molnár Mara, sport mentáltréner és coach, illetve Lipák Nikolett kommunikációs szakember és volt játékos – felvállalták a szakág céljainak teljes körű megvalósítását a Magyar E-sport Szövetség, illetve a szövetségen belüli további szakágak és bizottságok segítségével. Az új kezdeményezés egyúttal a sokszínűséget és a befogadást is elősegíti a digitális sportok világában, biztosítva, hogy mindenki részesülhessen az e-sport élményében.