Losers’ Queue: Legenda vagy valóság? A Riot szerint csak kifogás

Losers’ Queue: Legenda vagy valóság? A Riot szerint csak kifogás

A LoL életének kezdete óta lebeg a játékosok feje fölött a Losers’ Queue sötét árnyéka. Sokak szerint legenda, másik szerint valós feature. De mi az igazság?

Gondolom mindenkinek ismerős a helyzet, amikor zsinórban az ötödik, hatodik, nyolcadik vagy akár tizedik játék is gyászos vereséggel záródik. A kellemetlen, életkedvet is elszívó fenoména a "Losers’ Queue" nevet kapta a közösségtől. Sokáig csak legenda volt, de néhány játékos kicsit több figyelmet fordított a túlságosan is sok, látszólag szerencsétlen meccs sorozatoknak.

A Losers’ Queue illúziója

Szerintem a legtöbben már nem is tudjuk honnan jött a kifejezés, de attól még előszeretettel használjuk a vesztes sorozatok magyarázataként. Nem kellett anno sokáig várni míg megszületett a teória, hogy az egész nem véletlen. Sokak szerint a Losers’ Queue egy játékbeli mechanizmus, aminek célja az, hogy tovább játszanak a játékosok a sok vereség után következő nyertes meccs reményében.

A mechanizmus mítoszának alapja két részből áll. Először is, a Riotnak kedvezőbb, ha több ideig játszanak a felhasználók. A második, hogy a matchmaking alkalmazkodik a játékos teljesítményéhez, ami alatt azt kell érteni, hogy egy vesztes meccs után nagy eséllyel más vesztesekkel, míg egy nyertes meccs után más nyertesekkel kerül egy csapatba a játékos. Ez az ördögi körforgás elég ok a Losers’ Queue létezésének feltételezésére, de a Riot szerint ez csak téveszme.

Riot válasza a jelenséggel kapcsolatban

Riot Phroxzon (a LoL vezető gameplay dizájnere) X-en (Twitteren) keresztül nyilatkozott a napokban a Losers’ Queue jelenséggel kapcsolatban, miután elege lett a közösségben keringő illúziókból és pletykákból. A bejegyzésben kifejti, hogy nem direkt rak rossz játékosokat az ember csapatába a program, egyszerűen csak az adott játékos rangjához és annak szintjéhez igazodik. Ha például egy nyerő széria után hirtelen elkezdünk veszíteni, akkor az nem a rossz csapattársak miatt van, hanem azért, mert már erősebb szintű játékosok ellen kell helyt állnunk. 

Felhozta, hogy a tökéletesnek gondolt játékforma és a magas K/DA önmagában nem ér semmit. Mint minden másik PvP-játékban, úgy itt is vannak meccsek, amikor a csapattársak rosszul játszanak, de hosszútávon egyedül a felhasználó az, aki közös az összes meccsen, legyen az akár nyertes vagy vesztes. Minden megnyerhetetlennek tűnő mérkőzés megnyerhető, csak nem szabad egyből feladni és másokat hibáztatni, meg kell tartani a pozitív hozzáállást és nyitottnak kell lenni a fejlődésre. 

Tanácsok a vesztes sorozatok ellen

Phroxzon három fő pontot emelt ki, amit az évek során megtanult:

  • A legtöbb játékos túlságosan konzervatívan játszik ha előnye van. Sok múlik a kockázatos megmozdulásokon. Emellett meg nem fog segíteni az se, ha csak a jó K/DA-re játszol.
  • Elemezz minden halált! Az alsóbb rangokban a halálok 95%-a elkerülhető. Találd meg a halálaid okát, próbálj meg tanulni belőlük és felkészülni a következő meccsre.
  • Nézd meg melyik pozíciók erősebbek, melyikbe érdemes több erőforrást fektetni, melyikbe nem.

A játékosok és a felhasználók véleménye elég megosztó volt. Többen egyetértettek, hogy a legtöbb játék olyan, mint egy érmefeldobás, de voltak, akik kevésbé voltak nyitottak és szerintük a Losers’ Queue akkor is egy szándékos dolgok, Phroxzon pedig pont az ilyen tweetekkel próbálja palástolni.

Nektek mi a véleményetek? Hisztek Riot Phroxonnak vagy még mindig a Losers' Queue szerintetek is valós feature a játékban csak a Riot nem akarja beismenri?

Kövess Minket!



Gamer szótár


League of Legends - Kifejezetten sótlan változtatást kap Ornn

A hegymély lángja nem egyszer csalt már mosolyt az arcunkra vagy volt késő esti Discord kvízek alapja egyedi tárgyneveivel, de a következő frissítéssel úgy tűnik ezt is elveszi majd tőlünk a Riot.