Mint bármelyik sportban, itt is vannak speciális kifejezések, amiket nem árt tudnia az esport nézőknek és persze a leendő profiknak sem.
Az esport hosszú pályafutása után nem meglepő, hogy minden játékra kialakult már egy teljesen sajátos terminológia. A League of Legends sem kivétel ezalól! Az egyik legnépszerűbb versenyszerűen is űzött MOBA szinte mindegyik közvetítésén olyan kifejezésekkel találkozhatnak a nézők, amiket csak sok éves rajongás és játék után lehet elsajátítani. A könnyebb megértés érdekében jöjjön most az 5 leggyakoribb LoL-os szófordulatot, amit feltétlen ismerned kell, ha teljes egészében élvezni szeretnéd a játékot és a közvetítéseket. A kis szótár hasznos lehet az újoncoknak, a casual játékosoknak és azoknak is, akik bár még kezdők, de szeretnének komolyabban elmélyülni a profi LoL-ban.
1. Leash
A kifejezés nem a jg állatkára vonatkozik, hanem egy bizonyos szituációra. A ‘leash’ kifejezéssel azt a jelenséget szokták leírni, amikor egy vagy több játékos segítséget nyújt egy másik karakternek bármelyik jungle szörny legyőzésében. Ennek a leggyakoribb példája, amikor a játék elején az alsó ösvényesek segítenek a junglernek az első camp legyőzésében, míg a minyonok a toronyhoz érnek.
2. Lane priority
Miután a minyonok kulcsfontosságú szerepe a játékmenet során, nem mindegy, hogy éppen melyik oldalhoz állnak közelebb. A kis katonákból ugyanannyi találkozik középen, amiket a játékosok könnyen irányíthatnak. Ha egy hős többet sebez az elején vagy jobb az auto-sebzése, akkor ő gyorsabban le tudja győzni az ellenfél minyonjait és ezzel visszább tudja tolni a másik csapatot. Ezt a taktikát hívják 'push'-nak, aminek következtében az egyik csapat 'lane priority'-ben, azaz szó szerint ösvény előnyben részesül. Ez az előny egy ideig tud fenn maradni mielőtt visszaáll eredeti állásába.
3. Soul Point
Ez a szófordulat a 10-es szezonban az elementális szurdok bevezetése után terjedt el, ami annyit jelentett, hogy a harmadik sárkány elemének megfelelően átalakul a map. Négy fő elem van: cloud, ocean, infernal és mountain; amik közül az egyik a meccs 5. percében jeleink meg. Az ő legyőzése után megjelenik egy másik sárkány, majd az első kettőtől eltérő harmadik. A harmadik sárkány megjelenése három fő változást okoz az idézők szurdokán: a jungle és a map a sárkány elemének megfelelően átalakul, a harmadik után következő minden sárkány ugyanolyan elemű lesz, és ha az egyik csapat legyőzi az első három sárkányt akkor ők eljutnak a 'soul point'-hoz.
A 'soul point' kicsit hasonlít a 'match point'-hoz vagy meccslabdához, miután a csapat aki eljut idáig, az a negyedik sárkány legyőzésével megszerezheti a dragon soul-t. A sárkány lelke egy nagyon értékes buffot ad a csapatnak, aminek hatása az elemtől változik. A legtöbb műsorvezető mindig kiemeli, ha valamelyik csapat elérkezett a 'soul point'-hoz; miután egy dragon soul akár a mérkőzés végét is jelentheti.
4. Choke point
Ezt a kifejezést a katonaságtól vette át a játék és a pálya keskeny részeire utal. A három fő ösvény között húzódó dzsungel tele van kanyarokkal, szűkülő útvonalakkal és bokrokkal; amiket a csapatok könnyen kihasználhatnak az ellenfeleik bekerítésére, elszigetelésére és rajtaütésére.
5. 200 years
Az egész az elején csak egy mémé volt, de mostanra egy globális szinten használt kifejezéssé fejlődött. A ‘200 years’ szófordulat a Riot Games egyik designere, Nathan Lutz és a LoL játékosok közötti alábbi X (Twitter) beszélgetésből ered.
A bejegyzést gyorsan megkedvelte a LoL közösség és előszeretettel használta, amikor a Riot látszólag megkérdőjelezhető döntést hozott. Aphelios, majd később Smaira megjelenése csak még jobban megdobta használatát és örökre bevéste magát a kommentátorok és a játékosok fejébe.