Megállítod a játékot a TV-den? Akkor nesze, itt egy reklám a Rokutól!

Megállítod a játékot a TV-den? Akkor nesze, itt egy reklám a Rokutól!

Senki sem szereti a reklámokat. De hogy a Roku ötletétől nem javul a helyzet, az tuti.

Az élet számos területén megszoktuk már, hogy ott vannak a reklámok, ha tetszenek, ha nem. Például az online gazdaságban is elképesztő erővel bírnak, gyakran helyettünk fizetnek a tartalmakért – szépen, lassan ezt is elfogadjuk. De talán pont ezért tud különösen fájdalmas lenni, ha valaki előáll egy olyan új ötlettel, ami az eddig érintetlen helyekre, körülményekbe is be akarja ágyazni a mosóport meg a gyógyszerészt.

Nyilván nehéz már újat kitalálni, bár a cégek azért próbálkoznak. Így jutottunk el oda is, hogy a reklámmentesség és az azonaliság ígéretével mindenki streaming platformokért fizet évek óta, majd amikor elérték a nagy filmes stúdiók a kritikus pontot, hirtelen visszahozták a reklámokat. Ha még legalább a chilei Star Wars sörreklámjait vették volna követendő példának, de nem, mezei reklámokat kapunk. Ezzel pedig félig-meddig bezárult a kör, ami ezek szerint a TV-től a TV-ig tartott, nem a TV-től a konszumerizmus kánaánjáig. Legalább eddig a játékokat békén hagyták. Legalább eddig azt nem akarták összemosni a hagyományos tévézésből ismerős reklámokkal. A kulcsszó: eddig.

Ezeket olvastad már?

A kaliforniai Roku nevű cég, amit a legtöbben az okos TV-szettjeik miatt ismerhettek, egy olyan szabadalmat jegyzett be, amivel bármikor eléd tolhatnak egy reklámot – írja a Lowpass. És amikor azt írjuk, hogy bármikor, akkor azt úgy értjük, hogy bármikor, amikor indokoltnak tartják. Konkrétan az a forgatókönyv, hogy ha a Roku szabadalmával ellátott kütyüt használsz, akkor a technológiájuk képes lenne figyelni a többi bemeneti jelet a TV-den. Ez azt jelenti, hogy amikor megállítod a például konzolról zajló játékodat egy pillanatra (ezért statikus lesz a kép), akkor bumm, már jön is a kötelező reklámszünet!

A Roku már most is értékesít reklámhelyeket a szettjein, ilyen értelemben ez nem újdonság tőlük. Viszont a Roku eddig a képernyővédőjén adott el reklámhelyeket, ami nagyon messze áll attól, hogy egy játék vagy egy film megállításakor játszanak le valamit. Ráadásul nem is akármit játszanának le. A mérnökök arra is rájöttek, hogy hogyan tudják összekötni a hirdetést azzal, amit éppen fogyasztassz a TV-den, mindezt a HDMI-jelekből. Szerencsére egyelőre csak egy szabadalomról van szó, nem egy megvalósított frissítésről. De akkor is aggasztóan hangzik, hogy olyan szituációkba akarják beletolni a reklámjaikat, amikor lehet még csak nem is a Rokut használják az emberek, hanem egy teljesen más eszközt kötnek rá a TV-jükre.

Kövess Minket!



Gamer szótár