Segítség, itt az alsó ösvény!

Segítség, itt az alsó ösvény!

Új stratégia hódít a profi ligákban. A kezdeti nyomok Kína felé mutatnak, de régebbre kell visszamenni a megoldásért.

Régóta megszokott a profi League of Legends-et követők körében, hogy az ott látottak teljesen eltérnek attól amit a saját meccseikben tapasztalnak. Ezek általában a százezredik Corki-Azir középső ösvényes párharcban, vagy egyéb egzotikusnak tűnő hősválasztásokban nyilvánultak meg. Most meg mintha a feje tetejére fordították volna az Idézők Szurdokát!

Volt kezdetben három ösvény…

…és 5 idéző. Ezzel az alsós matematika problémával kellett megbirkózni a kiadás óta minden játékosnak. Valószínűleg kevés olvasónk van aki emlékszik (még kevesebb aki játszott is) arra, amikor még amolyan vadnyugati módon mindenki oda ment és azt csinált amit akart. Lövészek voltak a középső ösvényen, a legerősebb alsó ösvényes combo Singed volt Garennel. Szerencsére nem kellett sokat várni, hogy, egy egyébként európai fejlesztésnek hála, kialakuljon a mára már jól megszokott ADC-Támogató párosítás az alsó ösvényen. Játékos társaink azt fedezték fel, hogy vannak bizonyos karakterek, akiknek fontosabb az XP szerzés (Mágusok), vannak, akiknek fontosabb az arany gyűjtése (ADC-k), és vannak azok, akiknek igazából egyáltalán nincs nagy szükségük sem aranyra, sem tapasztalat pontra (Támogatók, Tankok) ahhoz, hogy elvégezzék a dolgukat. Ehhez már csak egy alsó ösvényhez közeli sárkányt kell hozzáadni, és meg is kapjuk a kezdeti problémára a megoldást. Mágusok mennek középre, lövészek alulra egy támogatóval, hogy a sárkány is be legyen biztosítva.

Ezeket olvastad már?

A feledésbe merült ösvénycsere

Season 6-ig majdnem mindennapos jelenség volt egy profi meccsen, hogy valamelyik alsó ösvény nem alul fogja kezdeni a játékot. A veterán lövészek mosolyogva emlékeznek vissza a szebb időkre, amikor még az a csapat nyert, akinek az ADC-je erősebb volt. A cél tehát adott, minél kevesebb idő alatt minél több aranyhoz juttatni kedvenc alsó ösvényesünket. A megoldás: Minél messzebb tartani a mi lövészünket az ellenfélétől. Lövészünk zavartalanul farmolhat, sőt még a torony lerombolásával is kereshet egy kis aranyat, miközben a dzsungelesnek sem kell azon aggódnia, hogy az alsó ösvényese lefutná a játékot 2v2-ben.

Az élet szép, talán túl szép is, ha az ember ösvényt cserél. Valami ilyesmi járhatott a Riot fejében, mikor a 6.15-ös frissítésben véget vetettek a játék eme nem túl interaktív formájának. A tornyokat védő erősítés az első 5 percben több lett, az alsó ösvényes tornyokat viszont teljesen védtelenül hagyták. Ebben a frissítésben hozták még be az első torony lerombolásáért járó bónusz aranyat, így már közel sem volt olyan kedvező a lövészeket a felső ösvényre száműzni.

Régi ismerős új köntösben

2810 nap. Ennyit kellett várni, hogy újra előkerüljön az ösvénycsere egy hivatásos mérkőzésen. Az LPL-ben játszó NIP indította a sort, amikor az FPX ellen a Jinx-Nautilus párosukat az ösvény fázisban kifejezetten erős Varus-Rumble helyett inkább a felső ösvényre küldték. A meccset és ezzel a BO5-öt az NIP nyerte és adta át a stafétát a regnáló LEC bajnok G2-nak. A szamurájos alakulat annyiban változtatott az NIP receptjén, hogy a Jinxet egy Luluval rakták párba, a felső ösvényre pedig Udyr helyett Sion került. A lényeg viszont nem változott. A Jinxet amolyan csaliként felhasználva, az ellenfelet egy korai fázisban erős alsó ösvény választásra kényszerítik, majd eszük ágában sincs ellene játszani. Jinx megy topra, majd találkozunk 10 perc múlva, amikor már az ellenfél ereje elfogy, Jinx pedig csak akkor kezd igazán beindulni.

Csak erős idegzetű toposoknak

Joggal merül fel a kérdés, hogy mit csinál a felső ösvényes addig, amíg a lövésze a helyén bóklászik? Két nem túl rózsás opció áll előtte. Lemehet az alsó ösvényre, megpróbálni annyi aranyat és XP-t szerezni, amennyit csak tud, mindezt a lehető legkevesebb halállal, vagy kicsit interaktívabb, de valószínűleg szintén nem túl kellemes módon segít a dzsungelesének amennyit csak tud, majd rajtaütésekkel segít miden, topon, ahol tud. Nem minden hős alkalmas erre a feladatra. az eddig látott meccseken Udyr, Sion és Zac volt, na meg egy véletlenül ilyen szerepbe kerülő Twisted Fate. Fontos, hogy a karakter gyorsan tudjon farmolni, elég biztonságos legyen és jól funkcionáljon kevés aranyból és tapasztalat pontból. (Tehát mint egy tank vagy egy támogató)

Természetesen az ösvénycsere nemcsak a lövészeket juttatja előnyhöz, hanem az ellenfél toposa is nagy hátrányba kerül. Például egy ösvény fázisban domináns Aatrox vagy Renekton nagyon gyorsan hátrányba tud kerülni, ha nem jut elég aranyhoz és tapasztalathoz, de a tornya alatt is nagy veszélyben van. Ha a dzsungeles arra téved, és kidiveolják, megy a kukába az egész meccs.

Ez lesz az új meta?

Ha valaki már indult volna gyakorolni az ösvénycserét, inkább maradjon és inkább olvasson még pár cikket. Nem kell aggódni, nem ez lesz az új rangsorolt meta, viszont ha valakit érdekel, kipróbálhatja egy Flex vagy Clash közben a haverokkal.

Ösvénycsere recept (5 főre)

  • Gyorsan farmoló lövész (pl. Jinx)
  • Támogató Rombolás rúnával
  • Mentálisan stabil felső ösvényes, akinek nem kell sok arany (pl. Sion)

Sütni legalább 10 percig.

Kövess Minket!



Gamer szótár