Az összes szolgáltatónál pofátlanul drága az internet?

Az összes szolgáltatónál pofátlanul drága az internet?

Biztos, hogy mindenkinek feltűnt a szolgáltatásuk irreális drágulása.

Az utóbbi években sajnos kénytelenek voltunk megszokni, hogy a világszerte tapasztalható hatalmas inflációnak köszönhetően, szinte minden termék és szolgáltatás ára az egekbe szökött. Szerencsére most már javuló tendenciát mutat ez a folyamat, de még mindig vannak olyan területei a gazdaságnak, ahol szívet facsaró az állapot. A nemrég közzétett statisztikák alapján, a tavalyi helyzethez képest most a telefon és internetszolgáltatások drágultak a leginkább. A mai világban már ezek is a hétköznapjaink olyannyira elengedhetetlen tartozékai, mint például a ruházkodás, vagy akár a fűtés – nem lehet boldogulni nélkülük. Munkatársi körben is felmerült a kérdés, hogy vajon mindegyik internet szolgáltatónál ennyire vészes a helyzet? Ennek jártam utána.

Magyarországon ezen a területen négy olyan cég tevékenykedik, akikkel érdemes számolni, ők a Telekom, a Vodafone, a DIGI és a Yettel. Mindegyikük weboldalán találkozhattok egy árkalkulátorral, ahol a lakcímetek megadását követően kideríthetitek, hogy az adott csomagjaikat mekkora összegért vehetitek igénybe. Rövid kutatásom során az 1000 Mbites ajánlatokat vettem figyelembe – azért egy szint alá nem szívesen ad az ember. Én Pécsett élek viszonylag központi részen, tehát az alábbi adatok erre fognak vonatkozni – az ország egyéb területein élők eltérő ajánlatot kaphatnak.

  • Telekom: 8 368 Ft
  • Vodafone: 7 259 Ft
  • DIGI: 6 490 Ft (más címet kellett megadnom, mivel Pécs ezen részén nincs szolgáltatásuk)
  • Yettel: 5 750 Ft (de ez csupán 50 Mbites)

Összességében tehát elmondható, hogy mindenhol rendesen elkérik az internet árát, de azért vannak különbségek. A Telekom és Vodafone mellett egyértelműen a lefedettség, és a talán nagyobb megbízhatóság áll – bár a Vodafone kapcsán ezzel sokan vitába szállnának –, míg a DIGI a jóval kedvezőbb ajánlattokkal próbál ügyfeleket magához csábítani, azonban számomra furcsa, hogy nagyon sok központinak mondható helyen még mindig elérhetetlenek. Végül pedig itt a Yettel... A közel 6 ezer forintos 50 Mbites ajánlatukkal nem igazán sikerült levenniük a lábamról, ráadásul az ő árkalkulációs rendszerük úgy van kialakítva, hogy bizonyos esetekben fogalma sincs az érdeklődőnek, hogy pontosan milyen paraméterekkel is rendelkezik az ajánlatuk.

Ha éppen szolgáltató választás előtt állsz, és spórolni szeretnél, akkor a legjobb amit tehetsz, hogy te is átböngészed az összes ajánlatot. Ha a környékeden elérhető a DIGI, akkor valószínűleg az fogja megérni a legjobban, ha pedig nem, akkor nem maradt más választásod mint a Telekom vagy a Vodafone. A Yettelt egyelőre érdemes elfelejteni.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Üzlet - Diploma: belépő a jövőbe – a TDK pedig a kulcs a kitűnéshez (X)

A diploma ma is az egyik legfontosabb mérföldkő az életben. Nemcsak a tudást és a kitartást szimbolizálja, hanem belépőt jelent a szakmai világba – legyen szó tudományos, vállalati vagy közszféráról. Egy diploma azonban ma már önmagában ritkán elég ahhoz, hogy valaki igazán kitűnjön a tömegből. Ebben segíthet a Tudományos Diákköri Konferencia, ismertebb nevén a TDK.

Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny? (X)

A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik. A siker kulcsa egyre inkább az, hogy a cégek mennyire képesek megelőzni a bajt, illetve helyreállni belőle. Az ESET kiberbiztonsági szakértői úgy vélik, hogy a kiberreziliencia ma már nem csak IT-kérdés, hanem egyenesen üzleti túlélési stratégia.

Üzlet - Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre (X)

A sneaker ma már nem csupán cipő, hanem kultúra. Egy jelenség, ami egyszerre szól önkifejezésről, közösségről és üzletről. Most a hazai fiatal alkotók, tervezők és vállalkozók is megmutathatják, mire képesek: elindult a Size-Up powered by Lounge Group, amely a sneaker- és streetwear-szcéna legígéretesebb új szereplőit keresi.

Közvetítések