Több támadás is érte a Riot Gamest a League of Legends közösség felől miután a játékosok "újrahasznosított" VFX elemeket fedeztek fel a PBE-re felkerült legújabb Tündérkirályság kinézeteken.
Gyakori jelenség játékfejlesztők körében, hogy ha valamit egyszer már megcsináltak, azt igyekeznek minél több módon újra felhasználni a fejlesztés során. Ebben nincs is semmi meglepő, mégis ki szeret kétszer dolgozni, ha lehet egyszer is. Így gondolhatták a League of Legends fejlesztő is, mikor kísértetiesen hasonló vizuális effekteket használtak a PBE-re felkerülő Tündérkirályság Lux, Soraka és Lillia kinézeteken.
A fenti képen az új Lux kinézet Térgörbítés (E) képessége és a Tündérkirályság Seraphine Magas Hang (Q) nehéz megtalálni a különbségeket, de ha ez nem lenne elég, az Tündérkirályság Lux nem csak E képességét kölcsönözte Seraphine-tól, A Csillogó Szemű Énekes alap támadását is felhasználták az új Lux skin készítésénél.
De még ez sem minden. Úgy látszik A Fény Úrnőjének legújabb kinézete 100%-ban újrahasznosított alapanyagokból készült, Fénycsapda (Q) képessége a korábbi Tündérkirályság Ezreal Q kinézetét örökölte, ultija, a Végső Szikra pedig igazából csak egy átszínezett verziója egy másik Lux skinnek, egészen pontosan a Porcelán Lux kinézetnek.
Mostanában több alkalommal is megvádolták a Riotot, hogy újra használt VFX elemeket használ újabban kiadott kinézetein, ami egyrészt probléma a játék vizuális értelmezhetősége miatt (például nem tudják a játékosok, hogy ez csak egy Ezreal Q találja el majd őket, vagy éppen CC-ző Lux Q), másrészt nem túl etikus egy kevesebb munkával és kevés egyéniséggel rendelkező kinézetért ugyan azt az árat kérni, mint egy teljesen egyedi, sok munkával gyártott skin-ért.
Lehet, hogy ezek a Riot Games lépései a spórolás és fenntarthatóság irányába, de mi játékosok köszönjük szépen, ebből nem kérünk.
Ti ugyanannyit fizetnétek egy kinézetért, ha az újrahasznosított elemeket használ?