Pofátlan árazású Hellblade 2, vagy valójában ez a 'fine dining' videójátékos kiadásban?

Pofátlan árazású Hellblade 2, vagy valójában ez a 'fine dining' videójátékos kiadásban?

Fordított arányosság figyelhető meg a minőség és a mennyiség terén a gaming iparágon belül is.

Néhány órája jelent meg Steamen a Hellblade II Senua's Saga, a Ninja Theory remekművének számozott folytatása. A fejlesztőcsapat ezúttal sem fogta vissza magát, ha erős narratíváról van szó, azonban a vegyes értékelések mutatják, hogy nem lett tökéletes a játék a kritikusok szerint. A legtöbben három pontban foglalták össze nemtetszésüket: drága, rövid, valamint nem sok újdonságot tartalmaz. Ezek után felmerülhet a kérdés az egyszerű gamerben: tényleg megéri kiadni közel 20 000 forintot egy olyan folytatásért, ami szinte pontosan ugyanazt az élményt nyújtja, mint az elődje, miközben egyetlen délután alatt kijátszható mindenféle erőlködés nélkül?

Ezeket olvastad már?

Nem a Ninja Theory és a Hellblade 2 a hibás

Le kell szögezni rögtön az elején. Eszem ágában sincs ráhúzni a vizes lepedőt az amerikai fejlesztőcsapatra, akik tényleg valami egészen egyedi értelmezésben nyúlnak a videójátékhoz, mint a 21. század egyik legmeghatározóbb szórakozási formájához. A pokolian erős narratíva miatt tényleg úgy érezheti a játékos, hogy egy filmet néz, ami az érfelvágós dráma műfajában keresi közönségét. A tálalás szinte tökéletes, ugyanis a vizuális elemek és a hangok remekül kiegészítik az események láncolatát, ami magával ragadja azokat, akik fogékonyak a "hellblade-es" stílusjegyekre. A probléma ott üti fel a fejét, amikor a credits után ránézel a Steam-profilodra. Játszott idő: 5-6 óra, kifizetett összeg: 50 dollár/euró.

Fine dining gaming kiadásban

A minőségi munkához idő, szakemberekből álló csapat és pénz kell. Ezt valahonnan elő kell teremteni, így érthető, hogy nem AAA-kategóriás árazást (az nagyjából 70 dollár/euró környékén mozog jelenleg), de AA-st kapott a Hellblade folytatása. Felhozható érvként az, hogy a Microsoft/Xbox Game Passbe is bekerült azonnal, így havi 4790 Ft-ért bárki kipróbálhatja, sőt rövid játékideje miatt tényleg egyetlen nap alatt befejezheti. Véleményem szerint azonban a Game Pass önmagában bár egy remek előfizetéses szolgáltatás, nem mindenki számára nyújtja azt az alternatívát, ami a videójátékozáshoz elegendő. El kell fogadni, hogy mindig lesznek olyanok, akik szívesebben fizetnek többet azért, hogy a birtokukban legyen (bár Steamen ez megint csak nem teljesen egyértelmű) a program.

Hogy a jövőben lesznek-e olyan már-már filmszerű, azaz minimális interakciót igénylő, narratívából építkező sétaszimulátorok, amelyek hasonló árazással érkeznek meg a piacra? Ezt majd eldönti a közösség. Ameddig valaki kifizet azért több tízezer forintot, hogy kaviárban meghempergetett fürjtojást egyen mangalica jous-vel, addig el kell fogadni, hogy mindig lesz egy tábor, akik szeretnek valami különleges, egyedi élménnyel gazdagodni, ami majdnem minden pénzt megér. Nem lehet elítélni ezeket a gamereket, azonban csak bízni lehet abban, hogy az általános jövőbeli trendek nem mozdulnak el ebbe az irányba, hanem egy szűk, vastag pénztárcával rendelkező réteg számára készülnek majd el ezek a Hellblade 2-höz hasonló alkotások.

Kövess Minket!



Gamer szótár