Bár eddig mindenki Overwatch-nak nézte a Deadlockot, egyre gyanúsabb, hogy ez egy Dota vagy Smite lesz.
Reggel egy kiszivárgott játékmenet videó árulkodott arról ismételten, hogy a Valve mire készül a következő játékában. A Neon Prime-ból Deadlockká avanzsáló játék kapcsán sok furcsaságot láttunk és hallottunk már, ezekről például itt olvashatsz bővebben. De mostanra az Insider Gaminghez eljutott pár érdekes új információ a Deadlockról, ebből pedig még többet tudhatunk meg a játék működéséről, felépítéséről. Egy mondatban összefoglalva: inkább Dota vagy Smite lesz ez, mint Overwatch.
A Deadlock egy 6v6, külsőnézetes hero shooter lesz, ezt már eddig is tudtuk. Ami viszont újdonság, hogy a játék jelenlegi verziójában 19 hős szerepel, akik között találunk mágusokat, robotokat, embereket és mindenféle egyéb lényeket. A hősök különböző képességekkel rendelkeznek, szóval van aki távolra jó, van aki healer, tank stb. Tom Hendersonnak a jelenleg is futó zárt teszt játékosai beszéltek a játékmenetről, ők pedig sok szempontból a Dotához hasonlították azt. Mert bár első hallásra Overwatch-szerű a játék, lesznek benne NPC-ellenfelek is, akiknek a megölésével a meccs közbeni erősítő tárgyak vásárlására fordítható pénzt, azaz lelkeket lehet majd szerezni.
Ezeket olvastad már?
A MOBA-s párhuzamok azonban nem állnak meg ennyiben. Mert ugyan a creepek random spawnolnak majd, a pálya közepén lesz egy nagyobb boss is, mint a Dotában a Roshan. A „farmolást” viszont megbonyolítja majd, hogy ezek nem a klasszikus gold formájában lesznek elérhetőek, hanem szó szerint lelkeket kell begyűjteni. Tehát a creepek vagy az ellenfelek a halálukkor rövid időre lebegő lelkekké válnak, és úgy lehet begyűjteni őket, ha lövünk rájuk. A pálya közepén pedig lesznek majd urnák, ahová betehetőek a lelkek, hogy a teljes csapat tudjon gazdálkodni velük. Azonban ezzel érdemes vigyázni, mert a futárokat minden játékos látja a térképen.
Az Insider Gaming tudomása szerint a Deadlock még csak nem is bétában, hanem egy korai fejlesztési szakaszában van. A Valve tehát még nem véglegesített semmit a játékmenet kapcsán, valószínűleg még a fentiek simán megváltozhatnak a megjelenésig, most csak az a cél a teszt során, hogy kiderítsék, mely ötletek működnek és melyek nem. Egyelőre az sem világos még, hogy mikor adhatja ki a cég a Deadlockot. De Henderson azt mondta, hogy őt nem lepné meg, ha 2025-ben erre már sor kerülne.