A Riot megválik a ranked talán legidegesítőbb mechanikájától

A Riot megválik a ranked talán legidegesítőbb mechanikájától

Hosszú éveken át keserítette meg a rangsorolt játékosok életét ez a mechanika, a Riot úgy döntött, ideje végre elbúcsúzni a visszasorolás elleni védelemtől.

Egyszerre áldás és átok a visszasorolás elleni védelem. Egyrészről megtarthatjuk a már elért rangunkat, másrészről viszont elképesztő módon hátráltatni tud minket a magasabbnál magasabb szintek elérésében. A Riot egyik 2024-es fogadalma az volt, hogy egyértelműbbé teszik a rangok és az annak hátterében működő MMR-rendszer közötti kapcsolatokat. Ennek a fő oka nem titkolt a Riot által sem, elképesztően frusztráló a rangsorolt játékosoknak, amikor egy győztes meccs után csupán +21 LP-t kapnak, míg egy vereségért előfordul, hogy 29 LP-t is levon a rendszer.

Kis magyarázat

Tegyük fel, hogy az MMR-unk szintje és a rangunk teljesen megegyezik, például MMR és Rang alapján is Smaragd III, 4 LP-n vagyunk. Ebben az esetben a következő vereségünk csak 4 LP-t von le tőlünk, ezzel szemben az MMR-unk nem állt visszaesés védelem alatt és onnan a teljes vereség értékét vonja le. (Pl. 27 LP-t) Ilyenkor az történi a Riot szervergépjein, hogy mi a rendszer szerint magasabb pozícióban vagyunk rangsorolva, mint ahol megérdemelten lennünk kellene, ezért a következő győzelmünk után kevesebb LP-t kapunk vagy a következő vereségünkkel többet veszíthetünk.

Ezeket olvastad már?

És ez senkinek sem tetszett...

Na ez nem teljesen igaz, azok, akik hébe-hóba 1-1 rangsorolt meccset játszottak igenis élvezték a visszaesés védelem adta előnyöket, mivel annak hatása kevésbé volt hatással rájuk vagy csak szimplán nem foglalkoztatta őket a rangsorolt játék. Mindenki másnak igazából csak kárára vált a rendszer, ezért a Riot úgy döntött véget vet a visszasorolás elleni védelem ámokfutásának. A következő rangsorolt szakaszban ha pl. Smaragd III, 4 LP-n vagyunk, a következő vereségünkkel Smaragd IV, 80 LP köré fog minket rakni a játék.

Az osztályok közötti védőháló marad viszont a League of Legends-ben, annyi módosítással, hogy MMR alapján akár a játék eldönti, hogy 25, 50 vagy 75 LP-re helyezzen minket.

A fenti változtatások mindenképpen nagy segítséget jelentenek majd a komoly rangsorolt játékosoknak.

Ti várjátok már a következő szakaszt?

Kövess Minket!



Gamer szótár