Az Avowedot a bejelentése óta folyamatosan a Skyrimhoz méri a gamer sajtó, most az Obsidian Entertainment két vezetője tiszta vizet öntött a pohárba.
Kevés videójáték-fejlesztő stúdióban lehet még ma úgy megbízni, mint az Obsidian Entertainmentben. Fenállása alatt számtalan kiváló RPG-t tett le a csapat az asztalra, például a KOTOR 2-t, a Fallout: New Vegast és a Pillars of Eternityt is nekik köszönhetjük. Persze nem szabad elmenni a legutóbbi játékuk, a The Outer Worlds mellett sem, ami a maga 10 és 40 óra közötti játékidejével (nagyban függ a játékos maximalizmusától), AA-kategóriás méretével is sokakat levett a lábáról. Idén pedig jön a következő játékuk, az Avowed, ami a POE világában ígér egy Skyrimhoz hasonló játékmenetet. Vagy mégsem?
A 2020-as bejelentése óta gyakran elhangzott az Avowed kapcsán, hogy ez lényegében egy Skyrim lesz az Obsidiantól. De mennyire igaz ez az állítás? Nos, nemrég egy Game Informernek adott interjúban a stúdió két vezető egyénisége, Carrie Patel és Gabe Paramo rendezők megválaszolták az égető kérdést.
Ezeket olvastad már?
Patel szerint inkább a The Outer Worldscel érdemes összehasonlítani az Avowedot, mint a Skyrimmal:
„Szerintem a leghasonlóbb a The Outer Worlds lenne hozzá. Ez sokkal tisztább elképzelést ad a játék méretéről, dizájnjáról, működéséről. Mint a The Outer Worldsben, úgy az Avowedban is lesz egy sor nyitott zóna, ami össze van kapcsolva és a játék során nyílik meg, tehát nem egy hatalmas térkép lesz, aminek az egyik végéből a másikba elsétálhatsz. A küldetések, a narratíva struktúrája szempontjából is közelebb lesz a The Outer Worldshöz.”
Ezt követően az interjúban tovább kérdezték az Obsidian munkatársait a The Outer Worlds hasonlatról. Patel erre válaszolva a játék tónusáról beszélt, majd Paramo közbelépett és elmondta, hogy ő nem szereti azt, ha két játékot ilyen módon hasonlítgatunk:
„Az a véleményem, hogy én ezt nem szeretem. A munkám során megtanultam, hogy két játék összehasonlítása még a csapatnak is – és itt most felejtsük el a játékosokat egy pillanatra –, még a csapatnak is nehéz azt mondani, hogy akkor ezt használjuk úgy mint. Ennél sokkal jobban le kell bontanod a mechanikákat, mert különben az emberek csak fogják azokat a mechanikát, amelyekről azt gondolják, hogy te beszéltél. Ha nem vagy elég tiszta abban, hogy konkrétan mire gondolsz, akkor egy másik játékból próbálsz inspirálódni. Én nem szeretem azt, ha egy rakás játékos azt mondja, hogy fogjuk ezt meg ezt meg ezt azokból a játékokból. Inkább azt preferálom, hogy ha jobban elmagyarázzuk, mit is csinálunk a játékunkkal.”
Az Avowed valamikor 2024-ben jelenik meg, és az első naptól kezdve játszható lesz a Game Passben PC-n és Xboxon egyaránt.