A PlayStation Magyarország jóvoltából jócskán a megjelenés előtt kipróbálhattuk az új Astro Bot játékot, amiről nem is gondoltuk volna, hogy ennyire addiktív és szórakoztató lehet.
A cikk Kaiser "Dudu" Dávid tollából született.
Hol volt, hol nem volt, volt egyszer a The Playroom című 2013-as „játék”, ami minden PS4 konzolon már az első bekapcsoláskor ott csücsült. Ez az ingyenes, előre telepített minijáték-gyűjtemény a PlayStation Camera és a DualShock4 kontroller képességeit volt hivatott bemutatni, de csak azok számára, akik előbbivel is rendelkeztek: akinek nem volt kamerája, az csak egy előzetest kapott a Playroomot elindítva, míg a kamerával rendelkezők kiterjesztett valóság minijátékokkal játszhattak, melyekben megjelentek a kis fehér testű, fekete arcú, kék szemű robotkák. 2016-ban megérkezett a szintén ingyenes The Playroom VR, ami a PlayStation VR képességeit mutatta be hasonló módon. 2018-ban napvilágot látott az Astro Bot Rescue Mission PSVR-ra, de ezért már fizetni kellett. 2020-ban aztán megjelent a PS5, és az első bekapcsoláskor ott virított rajta az Astro's Playroom, ami ezúttal a DualSense kontroller képességeire épített. Aztán este lett és reggel, idén pedig bejelentették az Astro Botot, ami nem a legújabb ingyenes tech demo, és nem is PSVR2 cím, hanem egy teljesértékű (és árú) platformer játék lesz. A PlayStation Hungary jóvoltából már most kipróbálhattuk a szeptemberben érkező játék demóját, lássuk milyen élményt nyújtott!
No de mielőtt belecsapnánk a lecsóba, egy kis betekintést nyújtok a színfalak mögé, hogyan is néz ki egy ilyen Sony-s esemény. A meghívóban több etap közül lehetett választani, a PC Gurus kollégával mi a délelőttöt lőttük be. Odaérve kedvesen fogadtak minket, a szobában pedig 3 új Sony TV, valamint 3 PS5 kapott helyet, melyeken már el volt indítva a játék. Miután befutott a harmadik kolléga, egy másik oldaltól, egyszerre állhattunk neki felfedezni az Astro Bot világát – pontosabban világait. Bele is vetettük magunkat a mókába, és bő 1 órát nyúztuk a demót, majd meghallgattunk pár infót a TV-kről, megköszöntük a lehetőséget, és már úton is voltunk vissza az irodába. Most pedig lássuk, mit nyújtott ez a bő 1 óra!
A sztori nincs túlbonyolítva: Astro kapitánynak ismét szétszóródott a legénysége, akiket különböző világokról kell megmentenie. Összesen 6 galaxist, és nem kevesebb, mint 50 bolygót kapunk majd. A játékmenet magja nem változott: Astróval mászkálunk, szétütjük az ellenfeleket, puzzle darabkákat és PlayStation érméket szerzünk, valamint megtaláljuk csapatunk elhagyott tagjait. Jobb esetben legalábbis, én voltam annyira kókusz, hogy a legelső pályán kimaradt egy, de így legalább meg tudtam nézni, hogy utólag is vissza lehet menni érte. Astro új képességeket is megszerezhet: pl. felfújhatja magát, így lebegve érhetünk el magaslati pontokat; a hátára pattanhat egy Barkster nevű robotkutyus, akinek a segítségével ellenfeleken és tereptárgyakon tud átsuhanni; meghosszabbíthatja karjait, így messziről osztogatva a parasztlengőket, valamint Tarzant megszégyenítő módon lengedezhet bizonyos platformelemekbe kapaszkodva. Mindegyik képességet remekül lehetett használni, viszont a pályák végén elvesznek, tehát ha A bolygón megszerezzük a lebegést, B bolygón már nem lesz velünk, ott új képességre kell szert tennünk. Ezeken felül találkoztunk még időlassítással is, kár, hogy ez is csak X ideig (értitek) lesz velünk.
Egy-egy pálya pikkpakk teljesíthető, nagyon elveszni sem lehet, az ellenfelek sem kergetnek majd az őrületbe, akikből nemcsak sima mezeieket kapunk, hanem fő boss-okat is, a demóban pl. egy gigantikus óriáspolipot kellett jobb belátásra bírni a legendás bal, és jobb öklünkkel. Ahogy az egyik újságíró kolléga oly találóan megjegyezte: felüdülés, hogy hamar túl lehet lenni egy-egy pályán, nem kell úgy nekiveselkedni, és nem is tart örökké, mire végigjátsszuk a játékot. Ekkor még nem is sejtette, mi vár ránk a „nehéz” felirattal ellátott pályákon. Ezeken ugyanis rövidebb, de sokkal nehezebb utat kell megtennünk, mint a többi nehézségi szintű pályán, és ami még jobb: nincs checkpoint. Minden egyes ugrást miliméterre pontosan kell kiszámolnunk, és ha eljutunk az utolsó előtti akadályig, és ott valamiért meghalunk, kezdhetjük elölről az egészet. A demóban szereplő legutolsó, időlassítós pályát már végig sem vittem, mert túlságosan elhúztam volna a kollégák idejét, akik addigra már azzal is végeztek. Egy szónak is száz a vége, ezek a részek a sokat tapasztalt gamereket is meg fogják izzasztani, meg merem kockáztatni, hogy elsőre senkinek sem fog sikerülni egyik sem.
Pályánként nemcsak saját legénységünket, hanem ikonikus PlayStation karakterek Astro-botosított változatát is ki kell szabadítunk, a demóban pl. a Journey főszereplőjét, Ratchet és Rivet, Jaket, valamint Kratos-t és Atreust is „megszereztük”. Ők sokat nem csináltak, miután megkaparintottuk őket, viszont nem tudtuk nem észrevenni, hogy az egyik galaxisban volt egy külön God of War témájú – sajnos a demóban lezárt – BOY!gó (hihi) is. Nem lepődnénk meg, ha a híresebb karakterek saját bolygót kapnának, ami az adott franchise-ra jellemző kinézettel és elemekkel rendelkezik. Ha minden igaz, összesen több mint 150 "VIP Bot" került a játékba, úgyhogy alapanyag van bőven. Kíváncsian várjuk a végleges változatot! És hogy kinek ajánljuk az Astro Botot? Kicsiknek és nagyoknak egyaránt, már csak az a kérdés, hogy mindez megér-e valakinek egy teljes játék árát. A korábbi epizódok fogadtatásából ítélve a válasz egyértelmű igen. Köszi még egyszer az élményt, PlayStation Hungary!