Mi maradt a régi jó dolgokból? 30 éves a Star Wars: TIE Fighter

Mi maradt a régi jó dolgokból? 30 éves a Star Wars: TIE Fighter

A RetroGuru 4. részéből kiderül, hogy 30 évvel a megjelenése után mennyire jó a klasszikus űrcsata szimulátor, a Star Wars: TIE Fighter.

Mindenki szeret nosztalgiával gondolni a gyermekkorban megtapasztalt populáris kultúrára. Régen minden jobb volt – rengeteget hallhatjuk ezt a hétköznapokban. A videójátékok esetében ez az állítás viszont egy furcsa dillemához vezet. Ugyanis míg sok más szórakoztatóipari termék esetében nincs annyira éles különbség fogyasztói szemmel a minőségben egy mai és egy régi dolog között, addig a játékok esetében az elmúlt 30-40 évben annyit fejlődött a technológia, hogy sok régi cím a maiakhoz képest úgy hat, mintha a papíron amőbázást szeretnénk összehasonlítani a holdra szállással.

A videójáték-iparnak sok olyan korai, ikonikus mesterműve van, amit valójában csak a kellő távolságtartással lehet megbecsülni. Elismerhetjük az akkori eredményeit, és ha esetleg akkor játszottunk vele, visszaemlékezhetünk a szép élményekre. De ha 2024-ben leülünk eléjük, valószínűleg percek alatt a virtuális kukában landolna még a régi korok legjobbja is, mert olyan szinten meghaladtuk már a faék látványt vagy játékmechanikákat.

A PC Gurunál dolgozó kollégáink, Dudu és EndreMan, azonban úgy döntöttek, hogy megkísértik a sorsot és leporolnak egy klasszikust, hátha téves a fentebb ecsetelt megközelítés. A szóban forgó cím a 30. születésnapját ünneplő Star Wars: TIE Fighter, ami annak idején az egyik legszórakoztatóbb űrcsata szimulátor volt, és amiben egy, az uralkodó (Palpatine) elleni puccsot akadályozhattunk meg. De vajon megállja a helyét évtizedekkel később is? Maradt még bármi a régi jó dolgokból? Derítsétek ki a RetroGuru legújabb részében:

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések