A Microsoft betartotta az ígéretét és nem lépett fel a fejlesztőcsapatok ellen, amikor azok szakszervezetbe akartak lépni a Bethesdánál.
A Bethesda dallasi, Rockville-i és austini stúdiói történelmet írtak, miután ők lettek az első Microsoft égisze alá tartozó fejlesztőcsapatok, akik szakszervezetbe léptek. A Bethesda Game Studios irodáinál dolgozó művészek, mérnökök, programozok, dizájnerek a CWA (Communications Workers of America Union, kb. Amerikai Kommunikációs Munkások Szakszervezete) tagjai lettek, a Microsoft pedig elismerte ezt, nem állt az útjukba – írja az IGN.
A szakszervezetbe 241 Bethesda alkalmazott csatlakozott most, miután januárban kb. 300 zenimaxos tesztelő és júniusban a BGS montreáli irodája is kezdeményezte ezt. A friss fejleményt Mandi Parker, a BGS szenior rendszerdizájnere ünnepelte közleményükben:
„Annyira izgatottak vagyunk, hogy bejelenthetjük a szakszervezetünket a Bethesda Game Studiosnál, hogy csatlakozhatunk az elsöprő mozgalomhoz a videójáték-iparban. Nyilvánvaló, hogy minden munkás előnyben részesülhet, hogyha behozzuk a demokráciát a munkahelyre és biztosítjuk a hangunk védelmét a munka során. Izgatottak vagyunk, amiért megtárgyalhatjuk az alapvető részleteket és ezzel igazságos szerződéseket nyerhetünk, bizonyítva, hogy az egységünk valódi hatalom forrása, hogy ezzel pozitívan alakíthatjuk a munkafeltételeinket, az életeinket, és a cég egészét.”
Ezeket olvastad már?
Az Egyesült Államokban nincs igazán nagy kultúrája a szakszervezetiségnek, mert bár az ötlet támogatása rendszerint magas a lakosság körében, sok a vita akörül a munkások és a cégek között, hogy mekkora hatalommal kellene ezeknek rendelkeznie. A videójáték-iparon belül több nagy cég, köztük az azóta a Microsoft égisze alá tartozó Activision Blizzard is nagy erőkkel lépett fel a munkavállalók szakszervezetbe tömörülése ellen – lépéseiket később törvénytelennek nyilvánította az ezzel foglalkozó állami szerv.
A Microsoft ennek következtében tett ígéretet rá, hogy nem fog fellépni a dolgozók szakszervezeti tömörülései ellen, ha megtörténik a felvásárlás. Most pedig bizonyították, hogy tényleg így van. Ez azért is hasznos lehet még, mert idén hatalmas leépítések voltak a videójátékos részlegeken, és így valamelyest bevédhetik magukat a Bethesdánál dolgozók. Johnny Brown, a CWA Local 2108 elnöke is arról beszélt a Bethesda Game Studios kapcsán, hogy mennyire fontos ez a teljes iparág számára ez a fejlemény:
„Az egy úttörő eredmény, hogy az elkötelezett szakemberek a Bethesda Game Studiosnál demonstrálták, hogy a pozíciójuktól függetlenül előnyt kovácsolhatsz egy szakszervezetből. Azzal, hogy biztosították a hangjuk védelmét a munkahelyen, a munkások tettek egy lépést afelé, hogy jobb munkafeltételeket alkudjanak ki, hogy segítsék a sztenderdek növelését a teljes iparágban. Elképesztően büszkék vagyunk, hogy ezeket a munkásokat üdvözölhetjük a szakszervezetünkben, és biztosak vagyunk benne, hogy együtt egy fényesebb jövőt biztosítunk minden munkásnak a videójáték-iparban.”