WoW: The War Within: Mi a fene az a Worldsoul Saga?

WoW: The War Within: Mi a fene az a Worldsoul Saga?

Idén már 20 éves a World of Warcraft és a Blizzard még csak most ért el a legnagyobb terveikhez.

20 éve van már talpon a World of Warcraft, sőt igazából nem csak talpon, de magán a csúcson is. A játék még 2004-ben ült fel az MMO-játékok trónjára és azóta is ott csücsül, már-már unottan nézi azt, ahogy más programot próbálják utolérni őt, de sosem sikerül. 20 évnyi uralkodás alatt azért még az abszolút csúcstartó is ki tud merülni, a WoW is el tud fáradni és el is fáradt már párszor, ezt tisztán láttuk az évek alatt. A fejlesztők a saját bevallásuk szerint sem gondolkoztak és terveztek soha előrébb 1-2 évnél és ez bizony meglátszódott néha a játék tartalmain. 10 kiegészítőt élt már meg a WoW (a 10. lesz a pár nap múlva megjelenő The War Within) és bizony a játékosok többször érezték már úgy, hogy kifújt a játék, ideje, hogy valami teljesen újat mutasson a Blizzard.

Valószínűleg sokan kacérkodtak már a World of Warcraft 2 gondolatával és lefogadjuk, hogy ez bizony Blizzardos berkben is volt már téma. A WoW 2 azonban sosem született meg, ha nehezebb időket is élt meg a játék, a Blizzard inkább azt fejlesztette, javította és bővítette, és nagyon úgy tűnik, hogy ezt szeretnék folytatni még hosszú évekig. A WoW 2 ötlete maximum egy távoli árny jelenleg a fejlesztők fejében, helyette inkább újraindítják a retail WoW életét, kvázi rebootolják azt, ismert szereplőkkel, ismert hősökkel, ismert történetelemekkel, de mindent új köntösbe bújtatva, mindent olyan körettel tálalva, ami megágyaz még a WoW elkövetkezendő éveinek és most nem csak rövid, de hosszú távon is.

Mindezt a Blizzard úgy hívja, hogy Worldsoul Saga. Egy új trilógia, három soron következő és szorosan egymáshoz kapcsolódó kiegészítőcsomag összessége, amelyek kis túlzással 2.0-ás szintre emelik a retail WoWo-t, új és veteránok játékosoknak is egy új alapokra épülő WoW-ot mutat meg, egy olyan WoW-ot, ami így még hosszú évekig velünk lesz.

„Az eddigi legkreatívabb szakasz ez a Warcraft életében, amit valaha láttam. Nem mondom, hogy nem lesznek olyan karakterek, akiket elveszítünk ebben a Sagában... Készüljetek fel! Reményeim szerint ez az út kegyetlen lesz. Kegyetlen és kegyetlenül kielégítő." - nyilatkozta néhány napja Chris Metzen, a Warcraft, a Diablo és a StarCraft egyik atyja.

Ennek az új trilógiának, ennek az új korszaknak az első felvonása az augusztus 26-án érkező The War Within, amit a Midnight, majd a The Last Titan kiegészítők követnek. Utóbbi kettő kieg. esetében még nem tudni mikor akarják a piacra dobni, a legerősebb tippek szerint 2 évente, azaz a Midnight 2026-ban, a The Last Titan pedig 2028-ban érkezne, ezzel pedig kis túlzással az évtized végéig kitolná a Blizzard a WoW élettartamát. Ezt a trilógiát a WoW eddigi fantasztikus 20 éve megünneplésének tarták a fejlesztők, egyben egy olyan új alapnak, ami tökéletesen megágyaz Azeroth jövőjének, akkor is ha az a most ismert WoW-ban folytatódik majd és akkor is, ha az már esetleg a WoW 2 eljövetelét jelentené.

„A csapat soha nem tervezett még ilyen messzire előre a jövőbe. Rengeteg újdonsággal, rengeteg szenvedéllyel készülünk, hogy méltón tisztelegjünk a WoW eltelt 20 éve előtt. Óriási tisztelgés ez (a Worldsouls Saga - a szerk.) a múltunk előtt és egy új kezdet." - mondta Holly Longdale, a World of Warcraft alelnöke még tavaly ősszel, a WoW új trilógiájának bejelentésekor.

Kövess Minket!



Gamer szótár