Elképesztően sok pénz, és belefektetett idő megy most a kukába.
A Concord jött, látott és hatalmasat bukott. Hosszas várakozás után végre megjelent a Sony hero shooterje, és ahelyett, hogy elérkezett volna az ideje a belefektetett 8 évnyi munka gyümölcseinek learatására, a videójáték történelem egyik legnagyobb zakójának lehettünk szemtanúi. A 200 millió dollárból fejlesztett címre mindössze 25 000-en ruháztak be, a csúcs egyidejű játékosszáma pedig 697 volt – a cikk írásának a pillanatában 34-en játszanak vele –, ami egyszerűen nevetséges. Mindezek láttán radikális döntést hozott a stúdió, mely kapcsán az egyik Borderlands 4 fejlesztő is megszólalt.
A Sony bejelentette, hogy szeptember 6-án lelövik a Concord szervereit, ezzel lezárva egy sötét korszakot. A hír meglepte a maroknyi játékosbázist, de eddig is egyértelmű volt, hogy a projekt halálra van ítélve, ez csak megadta a kegyelemdöfést. Ettől függetlenül nem biztos, hogy örökre búcsút kell vennünk tőle, hiszen a fejlesztők azt ígérték, hogy átgondolják mit kezdhetnek a programmal. A Borderlands 4 narratív igazgatója – Sam Winklert – átélt már egy hasonló helyzetet, mikor a Battlebornt törölték, és tapasztalatával próbál segíteni a Concord fejlesztőinek.
„Bárki, aki a Concordon dolgozott, minél hamarabb rögzítse a munkáját. Sokáig nem tudtam megörökíteni a munkámat a Battlebornon, és bántam, hogy nem tettem meg, amíg tudtam. Végül csak egy rajongói modnak köszönhetően sikerült megoldanom." – írta X-bejegyzésében.
Azt, hogy pontosan mi lesz a Concord sorsa később, még homály fedi, de több lehetőség is van. Egyesek szerint többé nem látjuk a projektet, míg mások azt gondolják, hogy a Sony idővel ingyenessé teszi mindenki számára, de az a lehetőség is fennáll, hogy tovább dolgoznak vele, hogy később egy jobb verzióval rukkolhassanak elő, mely megfogja az érdeklődőket.
Ezeket olvastad már?