Jópofa popcornos játék jelent meg a Google főoldalán, elmondjuk miért.
Aki gyakran ellátogat a Google főoldalára, annak bizonyára már feltűnt, hogy néhanapján különleges logók váltják fel a jól megszokott Google embléma helyét. Ezek az ún. Google-firkák (másnéven doodle), amelyek rendszerint valamilyen nagyobb ünnepek, jeles napok, nevezetesebb események alkalmával tűnnek fel a kezdőoldalon. Az első firka egyébként még 1998-ban jelent meg, az ötlet pedig Larry Page és Sergey Brin fejéből pattant ki, akik a nevadai Burning Man fesztiválra szerettek volna kilátogatni, ám ahelyett, hogy egy „out off office” e-mailt állítottak volna be a távollétük idejére, a Google logót változtatták át úgy, hogy mindenki tudtára adják, ők most bizony irodán kívül tartózkodnak.
A mai Google embléma apropóját nem a Burning Man adja, hanem a pattogatott kukorica, amely kapcsán egy jópofa játékkal készült a keresőóriás, amit bárki kipróbálhat a mai nap folyamán, ha nagyon unatkozna. A dolog érdekessége, hogy egy multi-player játékról van szó, amely a felhasználókat a világ minden tájáról érkező versenytársakkal állítja szembe, de akár a barátainkat is behívhatjuk a játékba, ha úgy tartja kedvünk, a cél pedig az, hogy mi legyünk az utolsó, akit kipattogtatnak – ehhez nem kell mást tenni, mint a megfelelő nyilakat használni a billentyűzeten.
Adódik persze a kérdés, hogy mi adja a popcornos játék apropóját, a válasz pedig az, hogy 2020-ban Thaiföld ezen a napon lett világrekorder a legnagyobb pattogatott kukoricagép megalkotásában. A szóban forgó masina méretei magáért beszélnek: magassága 7,8 méter, szélessége 3,5 méter.
Borítókép forrása: Google