Érdekes heteken vagyunk túl, de vajon van-e tovább?
Ahogy azt már tudni lehetett, szeptember 6-án – pontosan 2 héttel a kiadást követően – a Sony lelőtte a 200 millió dollárból készült Concordnak a szervereit, amit sokan példátlan lépésnek tartanak, nem véletlenül. Annak ellenére, hogy nem egy kudarcra ítélt játékról beszélünk, a debütálást követően Steamen csupán 697 egyidejű játékos volt a csúcs teljesítménye, ami később pár tucatra csökkent. Itt egyértelművé vált, hogy a címnek befellegzett – összesen körülbelül 25 000 példányban kelt el. Többen viszont egy ingyenes verzióban reménykednek, és attól várják a megváltást.
Nem ez lenne az első alkalom, hogy egy játék az ingyenes módra való átállás után találja meg a közönségét, azonban a Concord ennél rosszabbul nem is indulhatott volna, így nehéz lesz kimásznia a hatalmas gödörből free to play verzió ide vagy oda – ha egyáltalán terveznek ezzel a fejlesztők.
A teória mögötti alapfelvetés az, hogy a Concord amúgy egyben van, a Sony pedig nyilván nem akar keresztet vetni arra a röpke 200 millió dollárra, és megpróbálja a legjobbat kihozni ebből a tragikus helyzetből. Mi sajnos nem tehetünk mást, mint várunk az esetleges döntésre, addig pedig figyeljük a rajongók ötleteléseit.
„Az a sejtésem, hogy valószínűleg F2P lesz, majd később csendesen bezárják, ha nem talál gyorsan közönséget... Borzasztóan érzem magam a Firewalk miatt, annyi időt fektettek egy látszólag tisztességes játékba... szörnyű érzésem van, attól tartok, hogy hamarosan elbocsátások lesznek." – írja egy rajongó.
„Egyrészt a játékot és az IP-t olyan határozottan elutasították, hogy menthetetlennek gondolhatnánk. Másrészt olyan kevesen tudnak a játékról, hogy talán más modellel visszahozható lehet." – vélekedett Circana ügyvezető igazgatója Piscatella.
Ezeket olvastad már?