Idén sem marad el a HUNESZ edukációs konferenciája, október végén jön az ESTB+, díjtalan, de regisztrációhoz kötött részvétellel.
A rendezvény célja egy közös szakmai fórum létrehozása a hazai esport szakértők és a terület támogatói számára, különös tekintettel az edukációval kapcsolatos területekre. A konferencia kiváló lehetőséget biztosít a résztvevők számára, hogy megvitathassák a legsürgetőbb esporttal és oktatással kapcsolatos kérdéseket.
A Magyar Esport Szövetség célja, hogy lehetőséget nyújtsunk a résztvevők számára az esport és az oktatás fejlődésének, valamint szinergiájának előmozdítására tett erőfeszítések megvitatására. Reményeink szerint közös támogatásunkkal hozzájárulhatunk ezen terület jövőbeli fejlődéséhez.
Ezeket olvastad már?
A KONFERENCIA FŐBB TÉMAI
Történelem és fejlődés
A „Játéktermektől az Esport Olimpiáig” áttekintést nyújt az esport fejlődéséről, bemutatva annak történeti mérföldköveit a kezdetektől napjainkig
Majd az idei e-sport kutatási eredmények kerülnek fókuszba.
Tudományos és gyakorlati kérdések
A szekció foglalkozik az esport jogi kereteivel, a sporttudományi és táplálkozási kérdésekkel, a gazdasági hatásokkal, valamint a csapatmenedzsment és fenntarthatósági témákkal.
Oktatás és e-sport
Az esport szerepe az iskolai tanulási folyamatokban és annak lehetőségei a diákok készségfejlesztésében, különös tekintettel az alkalmazott digitális játékokra.
Szülői támogatás
Az esportoló fiatalok nevelése szülői szemmel, ahol a szülők támogatása és az egyensúly megteremtése a tanulás és versenyzés között kerül előtérbe.
KÖNYVBEMUTATÓ
A konferencia különleges pillanata lesz hazánk első, kifejezetten oktatásra, oktatási céllal készült tanulmánykötetének debütálása. Ebben a kiadványban olyan tudományterületek legnevesebb hazai szerzőinek munkái kaptak helyet, amelyek az e-sport szempontjából a legrelevánsabbak.
Workshopok
10:30 European Esports Grassroots Projekt - tapasztalatok, eredmények és tervek
A European Grassroots Esport projekt keretén belül a HUNESZ pályázatot írt ki azon magánszemélyek, szervezetek és csoportosulások számára, akik e-sporthoz kapcsolódó, alulról szerveződő aktivitást kívántak megvalósítani 2024-ben. A pályázati támogatás teljes hozzáférést biztosított a szövetség tudásbázisához, és a szakmai bíráló bizottság november 22-ig várta a pályaműveket.
A pályázat győztese a HPCL (Hungarian Pro Clubs League) beszámolóját, valamint a projekt bemutatását, tapasztalatait és jövőbeni folytatásának lehetőségeit tárgyalja ki a workshop keretein belül. A projekt címe „Grassroots Aktivitás Tervezés és Fenntarthatóság”, és a támogatást az Erasmus+ Sport Cooperation Partnerships nyújtja. A projekt partnerei közé tartozik az ISCA (projektvezető pályázati szakértő), a DGI (Dánia), a H2O Esports Campus (Hollandia), a Magyar E-sport Szövetség (Magyarország), a play-eS-HanseSPIEL e. V (Németország) és a Viken Sport Region (Norvégia).
Programterv:
- A projekt bemutatása: B. Szabó Edina, Katona Patrik
- A projekt lebonyolítása szövetségi oldalról: Németh Beatrix. B. Szabó Edina
- A győztes pályázat bemutatása, és a tapasztalatok megosztása: Zöldhegyi Gábor
13:30 Virtuális Valóság élmények - edukatív szemmel
VR workshop - HUNESZ Digitális Sport Szakág
A technológia fejlődésével a virtuális valóság eszközök a jelenlegi technológiai szinten szimulációval kiegészítve tényleges sport tevékenység végzését képesek segíteni, továbbá különleges környezetet biztosítanak, mely a tényleges tapasztalatszerzés által a felhasználó képességeit és készségeit fejleszti.
Az e-sport olimpia kapcsán a VR sport is szerephez jut, mely egy újonnan megjelenő platformon fizikai aktivitás mellett egy alapvetően videójáték programon keresztül ad lehetőséget a sportolóknak küzdeni a fair play szellemében. A workshop két aktuális témában kínál programot az érdeklődőknek, melyek közül az egyik a VR sport. Az előadáson a klasszikus sportok és videójátékos készségek érintése révén mutat rá a VR sport milyen lehetőségeket is rejt magában.
A második előadás a VR edukációs felhasználási módjait, továbbá a HUNESZ VR élményprogramját mutatja be a workshopon résztvevőknek.
Programterv:
- 13.30 – 13.55 VR sport az olimpián? Videójátékos és klasszikus sport készségek találkozása
előadó: Halmos Máté (eSport Szombathely) - 13.55 – 14.20 VR eszközök az oktatásban? HUNESZ VR Élményprogram bemutatkozó
előadó: Horváth Márk Alex (Royal Club KSE) - 14.20 – 15.00 Gyakorlati bemutató a résztvevők bevonásával