A webáruház ügyfélkapcsolati platform az üzleti életben olyan, mint a jó edző a sportban, aki összefogja és irányítja a csapatot a siker érdekében. A cikkben annak járunk utána, hogy mi a különbség a Customer Engagement Platform (Ügyfélkapcsolat-kezelő Platform) és a Customer Data Platform (Ügyféladat-kezelő Platform) között.
Ha szeretnéd, hogy növekedjen a konverzió a cégedben, jelentkezz költség- és kötelezettségmentes online konzultációra a Konverzió Mesterhez. Itt személyre szabott tanácsokat kapsz. Érdemes a Konverzió Mester blogbejegyzései között is szétnézned!
Hatékony és precíz munka
Napjainkban a marketingeseknek olyan technológiát kell alkalmazniuk, amelyek lehetővé teszik a hatékony és precíz munkát. Az AI-nak köszönhetően gyorsan fejlődik a marketing technológia. Érdemes a változásokat figyelemmel kísérni, hiszen jelentős növekedést lehet velük elérni.
Ahhoz, hogy a webshopod lépést tudjon tartani az új folyamatokkal, azokat el kell sajátítanod. Ezeket nevezzük “Lean” módszereknek, pontosan erre lettek tervezve a Customer Engagement Platformok.
CDP és CEP
A CDP egy azonnal használható szoftver, amely egységes és állandó ügyféladatbázist hoz létre, és elérhető más rendszerek számára. Lényegében ez egy keretrendszer, amit fel kell tölteni adatokkal és tartalommal. A CDP az információkat egyesíti, és egyetlen ügyfélprofilt kap ezáltal a webáruház. Ma már van lehetőség arra, hogy a CDP-t kombináljuk AI alapú eszközökkel, ezeket a rendszereket Customer Intelligence Platformnak, CIP-nek nevezzük.
Most pedig térjünk át a Customer Engagement Platformra, vagyis a CEP-re, amely az adatokat magában a rendszerben aktiválja. Több forrásból gyűjti az információkat. Ennek köszönhetően mélyebb ismereteket tudsz szerezni a Vásárlókról, és erős kapcsolatot tudsz kiépíteni velük. Lehetővé válik számodra, hogy a legjobb ajánlatot a legjobb időpontban, a legmegfelelőbb csatornán keresztül juttasd el az érdeklődőkhöz. Továbbá finomítani tudsz a folyamatokon, és javíthatod az ügyfélkapcsolatok minőségét.
Példa a működésére
Végül nézzünk meg egy példát arra vonatkozóan, hogy a CEP hogyan tudja az ügyfeleket aktivizálni. Képzeld el azt a helyzetet, hogy a webáruházadban regisztrál egy ügyfél. A megerősítő e-mailben meghívod, hogy az alkalmazást töltse le, azonban ezt ő nem teszi meg. Később rendel néhány terméket, majd megadja a mobilszámát, hogy a futár el tudja érni. Megkéred, hogy értékelje a szolgáltatást, és csupán 3 csillagot ad, mert késett a szállítás. Ezt követően küldesz bocsánatkérő üzenetet és egy ajándékkupont. Azonban az ügyfél nem rendel semmit. Mivel tisztában vagy azzal, hogy az ügyfelek gyakrabban rendelnek mobilon keresztül, ezért egy WhatsApp üzenetet küldesz, hogy kérd az alkalmazás letöltését. Ezúttal megteszi.
Ez a példa jól mutatja, hogy a CEP segítségével az ügyfeleket még akkor is lehet aktivizálni, ha negatívabb élményt tapasztaltak az adott webáruházzal kapcsolatban. Tehát miközben a CDP kezeli az adatokat, addig a CEP ezeket az adatokat aktiválja, így valódi kapcsolatok építhetőek ki általa.