Megkóstoltuk és jól megrágtuk a Diablo 4 új kiegészítőjét

Megkóstoltuk és jól megrágtuk a Diablo 4 új kiegészítőjét

Megjelent a Diablo IV: Vessel of Hatred, a játék új DLC-je és persze mi is fejest ugrottunk a friss kalandokba!

A cikk Huzsi kollégánk tollából született és a saját véleményét tartalmazza.

Imádom a Diablo 4-et amióta csak megjelent, nem volt olyan szezon amit kihagytam volna és olyan elánnal repültem bele az október 8-án hajnal 1-kor tervezett Vessel of Hatred launchba - ami végül csak reggel 6 órára sikerült a Blizzardnak - mint amikor gyerekként vártuk a Mikulást, hogy mikor kerül valami a zokninkba, vagy a Jézuskát hogy mikor kerül az ajándékunk a fa alá.

Diablo 4: Vessel of Waitred

A hajnal 1-es launch nem sikerült a Blizzardnak, így született meg a kiegészítő core meme neve, Vessel of Waitred. Sajnos a Steam userekről megfeledkeztek - maradjunk ebben, ez viccesebb - és nem volt előtöltési lehetőségük a kiegészítőre vonatkozóan, de sajnos nem az volt az egyetlen probléma, hogy Blizzard-Géza nem nyomott rá a projekt teamben az uploadra. Reggelre nagynehezen, összeszorított farpofával, végre pezsgőt bontott a Blizzard és elindították világszerte mindenkinek az új kiegészítőt, kivéve az Xbox usereknek, akik csak ott szembesültek a problémával, hogy hiába vették meg a játékot, a store úgy érzékeli hogy meg kéne még egyszer vásárolniuk. Belefér kétszer, nem? Nyilván nem. De volt olyan is, aki gond nélkül el tudott kezdeni játszani, létrehozta az új classt, majd mikor délután ismét szerette volna hőn szeretett Spiritbornját újra használni, hát... már nem tudta.

Szóval a launch koránt sem volt zökkenőmentes, emellett olyan kifagyások voltak PC-n, hogy Péter Árpád is megirigyelné. Teleportálsz? Kifagyott. Bementél egy nagyobb területre és nem bírt betölteni? Naná, hogy kifagyott. Vagy csak gondolt egyet a játék és bezárta magát, elég lesz neked az már mára.

A kampány - spoilermentesen

Rövid, mégis hosszú. Maga a kampány questjeiből kevés van, nincs annyira sok extra benne, mint amennyit ennyi pénzből ki lehetett volna hozni, cserébe minden egyes küldetés olyan hosszú, mint amikor gyerekként a Tsubasa Kapitányban 3 részen keresztül ment egy kapuralövés. A dungeonök, a küldetések, minden új tartalom a korábbiakban megszokottakhoz képest fizikailag hosszabb, nagyobb.

Szerencsére a játékmenet, amit a történet alatt és azon túl kínál, rendkívül szórakoztató. A szintlépési rendszer, a zsákmányolási mechanikák, az új dungeonök és mellékküldetések mind fantasztikusak. A Rune words egy visszatérő funkció, amely különleges varázslatokat adhat a felszereléseinkhez, ez is újabb réteget ad a karakterépítéshez, a Kurast Undercity pedig egy időre alapuló dungeon, amely tökéletes a végjátékban való zsákmányoláshoz, szintén rengeteg időmet lefoglalta. Nem minden újdonság sikerült viszont ilyen jól. A Realmwalker tevékenység, ahol egy lassan haladó szörnyet kell követni, amíg el nem éri a célját pl. ritka unalmas, teljesen felesleges eleme a DLC-nek.

Különösen tetszenek viszont a szintlépési rendszer változásai, ahol a szintkorlát most 60, de ezt követően 300 szintnyi túlfejlődési lehetőség van a paragon perk-fákban. Ez a rövidebb fejlődési görbe lehetővé teszi, hogy hamarabb elérjük a végjátékot, ami nagyon jól jön, ha új karaktereket hozunk létre minden szezonban. A korábbi fejlődési rendszer néha lassú volt, de ez az új változat simább és motiválóbb, hogy újra és újra megcsináljuk különböző karakterekkel.

Az új class: Spiritborn

A Spiritborn osztály rögtön az egyik kedvencem lett, na meg úgy mindenkié. Az első nap megnyitottam a guildet és csak az nem volt Spiritborn, aki nem volt online. A Blizzard ugyanis kicsit (talán) túltolta a Spirtborn erősségét, ezt azóta hotfixekkel próbálja helyrehozni, több kevesebb sikerrel. Ez a törzsi mágikus harcos a szellemi őrzőkkel, szellemi állatokkal áll kapcsolatban, amelyek isteni erőkkel ruházzák fel. A különböző szellemek, mint a gorilla, a jaguár, a sas és a százlábú mind egyedi képességeket adnak, amelyekkel különböző harcstílusokat választhatunk. A legjobb része az új karakterosztálynak, hogy ezek a képességek szabadon kombinálhatók, így a Spiritborn moduláris rendszerű, lehetővé téve, hogy könnyen váltogassuk a harci stílusokat anélkül, hogy új karaktert kellene kezdeni.

Az egyik legizgalmasabb új tartalom a Dark Citadel, egy kooperatív végjáték kihívás, ahol 1-3 baráttal együtt kell megküzdeni az ördögi ellenségekkel és bonyolult feladványokkal. Ez az első ilyen jellegű aktivitás a Diablo sorozatban, és bár még finomításra szorul, könnyen a legjobb végjáték tartalom lett a széria életében. A Dark Citadel különböző szárnyain átverekedve magunkat az egyik legjobb élményem volt a játékban. Úgy képzeljétek el mint egy mini-raidet a WoW-ból.

Összességében a Vessel of Hatred egy kiváló kiegészítő, annak ellenére is, hogy a kampány és a történet nem éri el a várakozásokat és a hibák is néha megzavarhatják a játékmenetet. Az új karakterosztály, a raid aktivitások és a játékmenet változtatásai mind jelentős előrelépések, így továbbra is szívesen merülök el a játék világában és nektek is ezt tanácsolom.

Kövess Minket!



Gamer szótár