Egy fűszál sem marad változatlanul a lehengerlő grafikai frissítésnek hála, amit egy modder alkotott.
A The Elder Scrolls széria legutóbbi számozott darabját, a 2011-es Skyrimot sohasem a látványáért szerettük. De így 11 év távlatából azért mégiscsak felmerül a kérdés: a remasterek és a remake-ek korában miért nem kapott még egy rendes nagy grafikai frissítést ez a cím? Mármint az is hallott a Skyrimról már az évek alatt, aki azt sem tudja, hogy eszik-e vagy isszák a Fus Ro Dah-t, tehát biztosan lenne piaca. A Bethesdától pedig egyáltalán nem áll messze a játék újrakiadása, ezt már legalább hétszer eljátszotta a stúdió ilyen-olyan okokból.
Sebaj, ha Todd Howardék nem érzik a pénz szagát, akkor majd egy lelkes rajongó elvégzi helyettük a munkát ingyen! A Skyrim egyébként is arról híres, hogy a modderek oldottak meg benne nagyjából mindent, ők csinálták a legjobb megjelenés utáni tartalmakat a programhoz. Szóval azon már meg sem lepődünk, hogy a grafikát is egy rajongónak kell a 2020-as évek sztenderdjeihez igazítania. Szerencsére M Waqas szívesen megcsinálta ezt a munkát, így már elérhető a Nexus Mods oldalán a „Skyrim Every Single Texture Upscaled and Reworked” nevű modifikáció, ami a játék történetének legalaposabb felújítási kísérlete.
Mint a címe is állítja, ez a mod minden textúrát érint. Egészen pontosan 31 652 darab textúra minőségét húzta fel az eredeti alacsony felbontásról 1K és 4K közé M Waqas. És ha kíváncsiak vagytok a végeredményre, akkor az alábbi galériában megnézhetitek, hogyan is fest a játék néhány jellegzetes eleme, karaktere a telepítés után:
Képek: Nexus Mods / M Waqas
Borítókép: Bethesda Game Studios