Még a S.T.A.L.K.E.R. 2 fejlesztői is feladták a számolgatást, annyi mindent javít a mai frissítés.
Hatalmas siker eddig a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. A megjelenés napján több mint százezren vesztek el a Zóna rengetegében a Steamen, és azóta is legalább 70 ezren rendszeresen visszatérnek közülük nap mint nap. Viszont már megfigyelhető a SteamDB-n, hogy folyamatosan csökkennő trendet mutat a visszatérők száma, és ha minden így megy tovább, hamarosan az 50 ezret sem fogja átlépni a játék.
Ennek okát alighanem abban kell keresni, hogy meglehetősen bugosan adta ki a GSC Game World a programot. Amit persze nem volt nehéz elnézni nekik, hiszen mégiscsak az orosz-ukrán háború kellős közepén hozták tető alá a játékukat. De ahogy telik az idő, úgy fordulnak el egyre többen a S.T.A.L.K.E.R. 2-től, remélve, hogy majd egy nagy frissítés visszahozza a kedvüket.
Nos, a várva várt folt ma befutott. A fejlesztők egy szép hosszú blogposztban tudatták a sztalkerekkel, hogy PC-n és Xboxon is kiadták az 1.0.1-es frissítést, ami akkora, hogy állítólag „több mint 650 bugot és egyéb hibát javít” majd a telepítését követően. Ezek szerint még a GSC Game World munkatársai is belefáradtak a számolgatásba. De ez legyen most a legkisebb bajunk, elvégre tényleg nagy horderejű változások jöttek a Zónában.
A legfontosabb, hogy sok küldetést helyretettek a fejlesztők, így ezek most már teljesíthetőek. De ezen felül örülhetünk még az AI-t, a játék teljesítményét, a hangokat, a játékegyensúlyt, a harcokat, az irányítást, a karaktereket, az átvezetőket, a menüket, a játékbeli tárgyakat, a játékélményt, a szinkront és úgy általában a játék világát érintő foltoknak is. Ha mindent egyesével átvennénk, itt ülnénk még holnap ilyenkor is, így inkább azt tanácsolnánk a lelkes sztalkereknek, hogy miközben letöltik a frissítést, olvassák el a GSC Game World kapcsolódó közleményét. Ha pedig az 1.0.1-es patch után is beleszaladtok egy bugba, ne féljetek azt az alkotók tudtára adni!
Borítókép: GSC Game World