Hiába a propaganda, a S.T.A.L.K.E.R. 2 népszerűsége még az ukrán netet is kiakasztotta

Hiába a propaganda, a S.T.A.L.K.E.R. 2 népszerűsége még az ukrán netet is kiakasztotta

Két internetszolgáltató is megerősítette, hogy jelentős lassulásokkal járt a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl megjelenése.

A héten mi is beszámoltunk arról a riportról, ami szerint a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl az orosz dezinformációs stratégia célpontjává vált. Persze ez annak fényében nem volt meglepő fejlemény, hogy korábban az állam brutális lépésekkel fenyegette azokat, akik orosz létükre megveszik az ukrán fejlesztésű videójátékot. De azért mégiscsak furcsa olyan dolgokról írni és olvasni, hogy egy háború kellős közepén azzal riogat az egyik fél, hogy az ukrán vezetők egyenesen a Zónából akarják kirángatni az újabb katonákat a frontra, ezért jobb, ha nem veszi meg senki sem a programot.

Most viszont egy újabb hír segíthet megérteni, hogy miért is tartják érdemes támadási felületnek a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobylt az oroszok. Mint az Eurogamer is beszámolt róla, két ukrán internetszolgáltató előfizetői országszerte órákon át tartó lassulást tapasztalhattak a játék megjelenésének napján, mert annyian igyekeztek letölteni a programot. A Tenet és a Triolan is megerősítette ezt az értesülést az ITC-nek, tehát egyáltalán nem túlzásról van szó, valóban megfektette a S.T.A.L.K.E.R. 2 az ukrán hálózatot.

Az Eurogamer egy interjúban megkérdezte az esetről a játék fejlesztéséért felelős GSC Game World két vezetőjét, a Grygorovich-házaspárt is. A válasz a kreatív munkálatokat vezénylő Mariia Grygorovychtól jött, aki szerint 5-6 órán át tartottak az akadozások országszerte, ami nyilván nem jó. De végsősoron ez egy olyan ár, amit a lassan három éve háborúban élő ország lakói szívesen megfizetnek azért, hogy egy kicsit jobb kedvük legyen. Az oroszok pedig vélhetően ettől szerették volna megfosztani az ukránokat a félrement dezinformációs kampánnyal.

„Nehéz volt az egész országnak és rossz dolog ez, mert az internet fontos, de ugyanakkor le is nyűgözött mindez. Nekünk, a csapatunknak, meg még néhányaknak Ukrajnában az a legfontosabb, hogy most boldogabbak, mint a megjelenés előtt voltak. Csináltunk valamit a hazánkért, valami jót nekik. Nem tökéletes, vannak problémái, de kijavítunk mindent. De ez egy játék! Ez egy játék, aminek lelke van, érzelmek vannak benne, szeretettel készült. Még ha vannak is problémái, ha nincs játékod, nincs mit megjavítani.”

A Grygorovych-házaspár ugyanebben az interjúban arról is mesélt, hogy miért adták ki a S.T.A.L.K.E.R. 2-t olyan állapotban, amilyenben.

Borítókép: GSC Game World

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár