14 év után sikerült kijátszani a Starcraft 2 lehetetlennek hitt küldetését

14 év után sikerült kijátszani a Starcraft 2 lehetetlennek hitt küldetését

Ehhez nem csak egy jó taktikát dolgozott ki emberünk, de kijátszotta az AI-t is.

Az In Utter Darkness egy olyan küldetés a StarCraft 2: Wings of Libertyben, amit igazából el kell veszíteni a győzelem érdekében. A protossokkal egy olyan védelmi vonalat kell felállítani a zergek ellen, és minél több ellenfelet el kell pusztítani, emellett nem árt ha megvédjük az Archive épületét. De mi lenne, ha végül nem csak védekezni lehetne, hanem egy mindent elsöprő támadással elpusztíthatnánk a zergek hordáit?

Egy YouTuber, Davey Gunface fejében ugyanez fogalmazódott meg, és úgy döntött mindenképpen megoldja ezt a lehetetlennek tűnő feladatot. 14 évvel a StarCraft 2 megjelenése után eddig erre még senki sem volt képes – az más kérdés, hogy hányan próbálták ezt meg valójában. Szigorúan véve persze ő sem nyert, mert nincs ehhez kapcsolódó feltétel, de nem is veszített. Nagyon magas szintű StarCraft 2 stratégiákat alkalmazva, és kihasználva az ellenséges mesterséges intelligencia néhány gyenge pontját, képes patthelyzetet teremteni a zergek számára.

Ez úgy jött össze, hogy a protoss erősítések utolsó hullámával megjön az Artanis is, ami lehetővé tette azt, amit Davey csak „Archon Bidet”-nek nevez. Ez lényegében az Archon Toilet egy változata, ami valójában egy jól ismert protoss taktika, és ennek részeként nagyszámú ellenséget lehet rövid idő alatt kiiktatni.

„Nem véletlenül hívom Achon Bidetnek, és nem csak Archon Toiletnek. A következő a helyzet: Artanisnak 500 energiája van, szemben az alap anyahajó 200-ával, így ahelyett, hogy maximális energiával csak két képességet tudna előhívni, az itteni Chad-tanis akár ötöt is képes aktíválni gyors egymásutánban.”

Ez a Mass Recall miatt fontos, ugyanis ennek a segítségével Davey meg tudta oldani, hogy néhány földi egységét lepakolja egy adott kis résbe. Ezt követően már csak a Vortexre volt szüksége, és így körülbelül 24 Templart alakíthatott át Archonokká, akikkel már könnyedén szétzilálhatta az ellenség légitámadásait.

Persze a zergek sohasem hagyják abba az inváziót, de villámgyorsan megsemmisülnek. A következő lépés pedig nem más, mint:

„Visszaélni a mesterséges intelligenciával.”

Davey szerint a legtöbb StarCraft 2 küldetésben az összes épületed elvesztése a játék végét jelenti, függetlenül attól, hogy mekkora sereged van. De mivel az In Utter Darkness egy dicsőséges utolsó harc, az összes bázisod és egységedet el kell veszítsd ahhoz, hogy elbukd a missziót. Azonban az AI felismeri, hogy a főhadiszállás elpusztítása, valamint Zeratul felkutatása és megölése után továbbra sem tudja elérni a hasadékban lévő Archonokat, a zerg erők egyszerűen megállnak.

Az utolsó szöget a koporsójukban a StarCraft 2 egyik korlátoltsága adja. A lag megelőzése érdekében ugyanis a játék egy bizonyos ponton nem hoz létre több új egységet, legalábbis amíg a meglévő egységek meg nem halnak. De mivel a térképen gyakorlatilag minden inaktív, ezért semmi történik semmi.

„Miután elég sokáig tartod magad és mindent megfelelően beállítasz, a protossok gond nélkül tovább élnek. Örökké.”

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - Ezek voltak 2024 legjobb PC-s játékai

2024 is bővelkedett a fantasztikus videójátékokban, és ha nem is ez a legerősebb esztendő az elmúlt évtizedből, valljuk be, majdnem minden hónapra jutott valami igazán szórakoztató alkotás. 

Közvetítések