Évek óta nem hallottunk semmit a játékról, de ez a hír még így is hirtelen jött.
Szubjektív dolog, hogy kinek melyik videójáték és miért tetszik vagy éppen nem tetszik. Lehet például vitatkozni azon, hogy az új Dragon Age mennyire méltó a BioWare nevéhez, azon viszont már kevésbé, hogy bizony a BioWare csillaga alaposan megkopott az évek alatt. Persze a csapat tagjai is lecserélődtek már, így bármennyire is visszasírjuk azt a BioWare-t akik anno a KOTOR-t, a Mass Effectet vagy a Baldur's Gate-et adta a világnak, az a csapat már nem létezik és ez bizony látszik azokon a játékokon is, amiket az elmúlt években készítettek.
Casey Hudson például, aki anno produceri és rendezői feladatokat is ellátott a Mass Effect és a Star Wars: Knights of the Old Republic körül, 2021-ben lelépett és új stúdiót alapított. A Humanoid Origin Kanadában találta meg otthonát, céljául pedig azt tűzte ki, hogy iparági veteránokkal és tehetséges fiatalokkal karöltve, a Mass Effect és a Star Wars: Knights of the Old Republic örökségét életben tartva olyan AAA-játékokat készítsenek, amik erős karaktereikre és még erősebb narratívájukra építenek.
Ezeket olvastad már?
Egész pontosan nem tudtuk még mi készül a csapatnál, nem mutatták be projektjüket vagy projektjeiket, és most már nem is fogják. Hudson LinkedInen jelentette be, hogy a stúdiónak lőttek, bezárják kapuikat.
„A mai napon arról kellett tájékoztatnunk alkalmazottainkat, hogy a Humanoid Originnek vége. Annak ellenére, hogy igyekeztünk megóvni a stúdiót az iparágat érintő szélesebb körű kihívásoktól, egy váratlanul fellépő finanszírozási hiány miatt nem tudjuk fenntartani a működést. Megszakad a szívünk, hogy nem tudjuk befejezni az új sci-fi univerzumunkat. A legfőbb gondunk azonban most a csapatunk, elkötelezettek vagyunk amellett, hogy támogassuk őket az új munkahelyre való átmenetükben. (...) Köszönjük mindenkinek aki eddig támogatott minket az utunkon!"
Azt persze nem tudjuk pontosan, hogy kik és milyen tőkével álltak a csapat mögött. A bezárás ténye viszont aligha meglepő, immár talán 3. éve látható a játékiparban, hogy csak a legnagyobb stúdiók élik túl a modern játékfejlesztés nehézségeit, hogy mindenhol megszorításokkal, leépítésekkel küzdenek és sajnos sűrűn zárnak be teljes csapatokat is. Sajnáljuk a Humanoid Origin brigádját, igazán kíváncsiak lettünk volna játékukra, játékaikra.