Hát persze, hogy a Ubisoft fejeltlensége miatt nincs még kész a Beyond Good & Evil 2

Hát persze, hogy a Ubisoft fejeltlensége miatt nincs még kész a Beyond Good & Evil 2

Végülis csak 2007 óta várunk már erre a folytatásra... és még mindig nincs sehol. Pedig a Ubisoft állítja, hogy minden rendben van.

Nem én leszek az első aki gondolkodás nélkül, agyatlanul, valódi és önálló vélemény nélkül pálcát tört a Ubisoft feje fölött. Ez nem azt jelenti, hogy nem látom a cég hibáit vagy hogy nem zavarnak azok, de koránt sem rendezek ezekből akkor hisztit mint egyesek. Bugos a Star Wars: Outlaws? Oké, majd kijavítják, valahogy nem érzem, hogy a fejlesztők szándékosan és célzottan az én lelkembe akartak taposni, pedig az internet egyik fele tényleg úgy viselkedik, mintha a Ubisoft minden egyes apró vagy éppen óriási hibája egy jól irányzott, direkt az ő személye elleni támadás lenne és a fejlesztők direkt azon és úgy dolgoznának, hogy nekünk, neked és nekem rossz legyen. Aki ezt elhiszi... hát az úgy is járt. Lehet ám jogosan és okosan is bírnál őket, például el lehet könyvelni, hogy annyira fejetlenül és bután működtek illetve dolgoztak az elmúlt években, hogy annak csak a játékok látták a kárát.

Például a Beyond Good & Evil 2. Az a Beyond Good & Evil 2, ami már évek, sőt lassan évtizedek óta várunk, amit számtalanszor elhalasztottak már, többször lecserélték fejlesztőiket, leállították a fejlesztést, majd újraindították. Totális káosz ami a játék körül történik és ennyi hiba, ennyi tétovázás után nem is vagyunk benne biztosak, hogy a játéknak el kell készülnie. Legutóbb 2017 környékén láthattuk, hogy miként is képzeli el a Ubisoft a Beyond Good & Evil 2-t ám abból se láttunk azóta semmi kézzelfoghatót.

Az igazán szomorú pedig az, hogy hiába hiteget minket a Ubisoft, hogy semmi gond, a játék még mindig készül és lassan, de biztosan haladnak, immár belsős körök is arról nyilatkoznak, hogy ez nem így van. Néhány napja például az a Michel Ancel szólalt meg egy francia interjúban, akinek olyan játékokat köszönhetünk, mint a Rayman vagy a Beyond Good & Evil, sőt ő maga kezdett el dolgozni utóbbi széria második részén is 2017-ben, hogy aztán 2020-ban elkeseredettségében otthagyja a projektet és magát a Ubisoftot is.

„A Beyond Good & Evil 2 esetében egyszerűen túl sok volt a probléma a különböző menedzserek között. A művészeti igazgató folyamatosan mindent újra akart kezdeni, míg a játékigazgatónak a randomgenerált dungeonök voltak a mániái. Én egy űrbeli kalandról álmodtam. Egyszerűen nem tudtunk megegyezni és a játékigazgató más irányba vitte a projektet. Egy ilyen helyzetben, a fejlesztők ide-oda pattognak a menedzserek között, senki nem tudja mi a pontos irány és azt sem, hogy igazából ki a vezetőjük. A producernek lenne a dolga tisztázni ezeket a dolgokat, de ez sosem történt meg. Még Yves Guillemot (a Ubisoft CEO-je - a szerk.) is elutazott a csapathoz, hogy tisztázza a helyzetet, de az sem segített, a játékigazgató tovább folytatta ámokfutását."

Mit mondhatnánk erre. Évek óta szenved a Ubisoft, egyre inkább megkérdőjelezhető minőségű játékokkal állnak elő, miközben a vak is látja, hogy a saját köreikben sem tudnak rendet tartani. Nehéz persze a kispadról ülve okoskodni és talán fölösleges is, de mi egyre inkább úgy érezzük, hogy ennek tényleg az lesz a vége, hogy felvásárolják a céget és új vezetőséget állítanak a Ubisoft élére.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések