Az első napi frissítéseket okolja a játékok minőségéért a GTA fejlesztő

Az első napi frissítéseket okolja a játékok minőségéért a GTA fejlesztő

Colin Anderson szerint a film- és zeneipar után a videójáték-ipar is elkapta ugyanazt a betegséget.

Manapság meg sem lepődünk rajta, ha a teljes játék méretéhez hasonlítható első napi frissítéseket kell letöltenünk valamihez, amiről azt hittük, hogy előtöltöttük, ezért készen állnánk vele játszani meló vagy suli után. De ha jobban belegondolunk, ez nem csak azért egy igen rossz trend, mert tovább kell nézegetnünk a letöltés állapotát jelző csíkot, mint szeretnénk. Sokkal nagyobb baj, hogy gyakran játszhatatlan e frissítés nélkül az adott program.

Egyrészt, ha esetleg korai hozzáférést adnak a drágább kiadások mellé a játékosoknak, akkor előfordulhat, hogy még nem áll készen az életmentő javítócsomag addigra, ezért napokig a rossz változattal kell játszania azoknak, akik a legtöbb pénzt fizették a termékért. Másrészt, például mi is tapasztaljuk, ha egy új megjelenést tesztelünk, hogy bugosan adják a kezünkbe a játékot, és a fejlesztők által küldött listákat kell nézegetnünk, hogy megállapítsuk, melyik bugot írtják ki az első napon és melyiket nem.

De úgy tűnik, hogy nem csak nekünk van problémánk ezzel a trenddel, hanem egyes fejlesztőknek is. Például Colin Anderson, a Denki Games jelenlegi igazgatója, a Grand Theft Auto sorozat egykori audiomenedzsere is felszólalt az első napi frissítések gyakorlata ellen. A Rockstar veteránja azt kritizálta, hogy e lehetőség miatt a stúdiók már eleve úgy állnak mindenhez, hogy majd a megjelenés után megjavíthatnak bármit, ezért nem számít, hogyan adják ki a programot, csak az, hogy kiadják:

„Fejlesztőként mondom, hogy hiányzik a fegyelem, ami akkor volt, ha tudtuk, hogy nem lehet »megjavítani« egy játékot, miután legyártottuk. Az »első napi frissítések« mentalitása ma rossz fejlesztői és menedzseri gyakorlatokat bátorít, és emiatt a fogyasztók élménye is rosszabb lett.”

Anderson ezután egy kommentre reagálva járványnak nevezte a jelenséget, ami más szórakoztatóipari szegmensekből terjedt át a játékokra:

„Ez egy betegség. A zeneiparral indult, [akik úgy voltak vele,] hogy »majd a mixeléskor megjavítjuk«, ezután jött a filmipar »majd az utómunka során megjavítjuk« [mantrája], és a játékokban is a »majd egy frissítéssel megjavítjuk« [lett a sztenderd]. Ahogyan Henry Rollins mondta, »ha meg kell javítanod, akkor nem tudod megcsinálni, és én ezt nem támogathatom!«”

Ti mit gondoltok az első napi frissítések jelenségéről?

Borítókép: Rockstar Games

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár

LAN

Közvetítések