Elden Ring Nightreign rendezője, Isizaki Dzsunja elmondta, hogy miért csak hárman lehet multizni majd a játékukban.
Bár korábban Mijazaki Hidetaka, a FromSoftware vezetője igyekezett azt sugallni, hogy most egy időre félreteszik az Elden Ringet és nem dolgoznak a folytatásán, a The Game Awards során mégiscsak bejelentettek valamit, aminek köze van a George R. R. Martinnal közösen megalkotott világhoz. A japán stúdió ugyanis előállt az Elden Ring Nightreignnel, egy többjátékos módra kihegyezett spin-offal.
Ez egy háromfős kooperatív mókát takar, amiben egy kisebb pályát kapunk a Limgrave régióban. Az extra kihívást pedig az adja majd ezúttal, hogy minden új játék indításakor az ellenfeleket véletlenszerűen adja a rendszer. Emellett lesz némi változás az alap Elden Ring játékmenethez képest, hiszen battle royale és roguelite elemek is feltűnnek a Nightreignben, saját karaktert pedig nem alkothatunk, hanem csak a meglévők közül választhatunk.
De mi történik akkor, ha nem vagyunk elegen egy trióhoz az Elden Ring Nightreignben? Nos, Isizaki Dzsunja, a játék rendezője szerint ilyen esetekben jobb, ha felkészülünk, hogy vagy egyedül, vagy egy véletlenszerűen bedobott harmadikkal fogunk játszani. Az amerikai IGN-nek adott interjújában pedig azt a kérdést is megválaszolta Isizaki, hogy miért döntöttek úgy, hogy egy specifikus számra fókuszálnak:
„Azért döntöttünk a három játékos[os mód] központba helyezése mellett, mert szerettük volna megtartani azt a sikerélményt, amit a bossok elleni közös harcok vagy a pálya együttes meghódítása okoz, és ezt az örömet egy friss módon akartuk újraalkotni. Úgy éreztük, hogy ha a három játékosos kooperatív élményre koncentrálunk, akkor azzal újszerűen tudunk sikerélményt adni.”
Tehát lényegében arról van szó, hogy három főre egyensúlyozták ki a Nightreignt, ez lesz a definitív módja annak, ahogyan ezzel a programmal játszhatunk. De az még ennek fényében is kérdéses maradt, hogy akkor miért lehet majd egyedül is tolni az Elden Ring Nightreignt (feltételezzük, hogy eredményesen is)?
A legjobb magyarázat, amivel erre elő tudtunk állni Isizaki szavai után, hogy csak azért hagyták meg a lehetőséget az egyjátékos módra, mert az eddigi játékaik túlnyomóan erre fókuszáltak. Így lesznek olyan vásárlóik is, akik legalább adnak a Nightreignnek egy esélyt még akkor is, ha amúgy nem szeretnek multizni és nem is terveznek ilyen módon vele játszani. Illetve bizonyára kemény kihívást jelent majd egyedül kijátszani a Nightreignt, amit a FromSoftware törzsvásárlói kifejezetten értékelni fognak még akkor is, ha beletörik a bicskájuk.
Az Elden Ring Nightreign valamikor 2025-ben érkezik PlayStation 4-re és PS5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X|S-re, valamint PC-re. A zárt tesztje január 10-én indul, erre ITT tudtok regisztrálni.
Borítókép: FromSoftware