Nagytakarítást szeretne tartani a vállalat az első számú videómegosztó portálon.
Sok YouTube-videónak feltűnő, félrevezető címe és borító, vagy úgy nevezett indexképe van. Ilyen például „BREAKING NEWS” vagy „Az elnök lemond”, amivel arra ösztönzik a felhasználókat, hogy rákattintsanak, miközben köszönőviszonyban sincs a tartalommal.
Egy új bejelentés szerint ez viszont megváltozik a jövőben. Első lépésként Indiában tesztelik az új rendszert, és ettől kezdve mostantól keményen fellép a platform az ilyen videók ellen – különösen, ha a videók olyan témákat fednek le, mint a breaking news vagy az aktuális események. A vállalat elmondása alapján sokkal szigorúbban szabályozza majd a clickbait címeket és indexképeket.
Ennek első fázisa azt lesz, hogy az oldal egyszerűen eltávolítja ezeket a felvételeket. Később a sok kéretlen tartalom akár azt is eredményezheti, hogy a felhasználó csatornáját is eltávolítják.
„További erőfeszítéseket kívánunk tenni a YouTube-on elhatalmasodó, és kirívó clickbait ellen. Ez azt jelenti, hogy fokozottabban fogunk fellépni az olyan videókkal szemben, amelyek címe vagy indexképe olyasmit ígér a nézőknek, amit a videó nem tart be. A nézők így becsapva, frusztrálva vagy akár félrevezetve érezhetik magukat – különösen olyan pillanatokban, amikor fontos vagy időszerű információt keresve érkeznek a YouTube-ra.” – írta a vállalat a Google India blogbejegyzésében.
Az egyelőre nem világos, hogy a YouTube hogyan tervezi kategorizálni a híreket vagy az aktuális eseményeket. Például csak a politikai és kormányzati információkat tekinti-e friss híreknek, vagy a sportesemények is számítanak? A vállalat nem részletezte azt sem, hogy mikor észleli a rendszer egy videó címét vagy indexképét clickbaitnek.