Úgy érzik egyes rajongók, hogy ezeknek semmi helye nincs a videójátékokban.
Egy újabb év, egy újabb vita a videojátékokban használt sárga festékről.
Akadnak bőven olyanok, akiknek nagyon nem tetszik, ha egy adott alkotásban sárga trutymóval jelzik a fejlesztők merre kell tovább haladni. Ilyen megoldás látható például a Resident Evil 4 remake-ben, a Final Fantasy 7 Rebirth-ben, A Quiet Place: The Road Aheadben, a S.T.A.L.K.E.R. 2-ben, illetve a Star Wars Outlawsban is (hogy csak néhányat említsünk, miközben ezek közül egyesekben ezt a feature-t ki is lehet kapcsolni). Ilyenkor különösen rikító sárga festékkel jelölik meg a létrákat, padlókat, jelzőtáblákat, esetleg a falakra vagy tárgyakra rajzolnak velük egy-egy nyilat, jelezvén a helyes irányt. Ez ugye nem titkolt módon azért került bele egyes játékokba, hogy még azok számára is megkönnyítse a továbbhaladást, akik nehezebben tájékozódnak a pályákon – igen még akkor is, ha lineáris helyszínről van szó. A másik viszont, hogy a sárga szín nagy kontrasztú, és gyakran használják olyan környezetben, ahol valaminek azonnal felismerhetőnek kell lennie: hi-viz dzseki, védősisak, sárga járdaszegélyek. Ezt a színt a való életben is ugyanilyen okok miatt szokták alkalmazni. Hozzáférhetőségi szempontból ez egy okos megoldás a látássérült emberek számára – akárcsak a videójátékokban.
Gyorsan azt is érdemes hozzátenni, hogy a videójátékok mostanra már elképesztően részletesekké váltak, és nagyon sok mindenre kell odafigyelni a kalandok során. Rég elmúltak már azok az idők, amikor egy házban egyetlen cserépedény volt egyetlen rúpiával. A modern, 3D-s, hiperrealisztikus játékkörnyezetek hihetetlenül zsúfoltak lehetnek, és ehhez több vizuális segédeszközre van szükség, amelyek segítenek átlátni eme zűrzavaron, ellenkező esetben azon kaphatod magad, hogy körbe-körbe jársz, és nem sikerül minden olyan ládára rákattintanod, aminek a tetejére esetleg felmászhatsz. Időnként velem is előfordult, hogy nem szúrtam ki egyből a számomra fontos tárgyat vagy eszközt, mert nem érzékeltette külön a játék, emiatt pedig bizony jó néhány percet vesztegeltem. Bár számomra nem jelent gondot, ha külön jelzik valamilyen módon a továbbhaladási irányt – legyen szó sárga festékről vagy bármi más megoldásról –, de az biztos, hogy egyeseket nagyon zavarja, mert úgy érzik lassan már nem is kell egyáltalán használnunk az agyunkat, hiszen úgy is mindent a szánkba rág a játék. Valljuk be mindkét oldalnak meg van a maga igazsága.
Te mit gondolsz, kell a játékokba a sárga festék jelzés?