A BioWare veteránja megmondta, miért kell annyit várni a Mass Effect 5-re

A BioWare veteránja megmondta, miért kell annyit várni a Mass Effect 5-re

A BioWare veterán fejlesztője, Mark Darrah egy vlogban beszélt arról, hogy a stúdió miért halad lassan a Mass Effect 5-tel.

Még meg sem jelent a Dragon Age: The Veilguard, már a Mass Effect 5-ről beszélt a BioWare októberben. Igaz, azóta sem sok derült ki a programról azon túl, hogy az eredeti trilógia hangulatát kívánják megidézni. Bár azzal párhuzamosan, hogy erre állt rá a csapat, bejelentettek egy, a széria világában játszódó sorozatot is az Amazon MGM Studioszal közösen. Tehát legalább amíg a Mass Effect 5-re várunk, addig lesz mit nézni.

Visszatérve a játékra, nem véletlen, hogy kevés a konkrétum. Ugyanis mint arra nemrég egy vlogban Mark Darrah, a BioWare veterán fejlesztője, a Dragon Age: The Veilguardba is bevont tanácsadója rávilágított, a stúdió már rég nem úgy működik, mint az aranykorában. Volt ugyanis idő, amikor egyszerre két-három játékon is dolgozhattak a fejlesztők, mert folyamatosan tudták növelni a létszámot, hogy eleget tegyenek minden belső és külső elvárásnak. Ezzel szemben manapság sokkal nagyobbak és drágábbak a videójátékok, és egy ponton rá kellett ébredjenek a BioWare-nél is, hogy nem tudnak a végtelenségig nőni. Ezért dönteniük kellett, aminek az lett a vége, ami a BioWare manapság.

Lehet őket ezért szeretni vagy utálni éppen, de mielőtt ítélkeznénk, olvassuk el, hogy Darrah miképp magyarázza a helyzetet, ami miatt várhatóan a Mass Effect 5-re is sokat kell még várni. A korábban bevett gyakorlat, miszerint még a Mass Effect trilógiát és a Dragon Age játékokat képesek voltak gyors egymásutánban leszállítani a BioWare szakijai, Darrah szerint a Dragon Age: Inquisition környékén fulladt ki.

„Először is, a projektek egyre drágábbá váltak, az erőforrások ára nőtt, ezért több ember kellett, hogy több idő legyen egy-egy assetre, de végül a teljes tartalékunkat elégettük, ami a [korábbi] növekedési fázisból maradt” – mondta Darrah.

Ezt a gondolatot úgy folytatta a mester, hogy 2013-2014 környékén észrevették, hogy az Anthemmel nem tudnak eleget foglalkozni az Andromeda miatt, miközben erre sem fordíthattak elég időt a Dragon Age miatt. Úgyhogy amikor az Inquisition megjelent, eldőlt, hogy inkább egy címre koncentrál a csapat, és addig a másikat takaréklángon csinálják. Így érkezünk el a Mass Effect 5 helyzetéhez, ami Darrah szerint a The Veilguard miatt lényegében „megszűnt létezni”:

„Alighanem a leglassabb és legfájdalmasabb módon jön rá a BioWare, hogy képtelen egyszerre egynél több projektet készíteni.”

Tehát lényegében a Mass Effect 5 munkálatai csak most indulhatnak be igazán, és ezért még hosszú évekre vagyunk attól, hogy elkészüljön. Ezen pedig az sem fog segíteni, hogy egyelőre még a munka azon szakaszában tartanak, ahol kevesebb emberre van szükség. Vagyis akik feladat nélkül maradnak a The Veilguard foltozgatása után a BioWare-nél, azok valószínűleg hosszabb időre más EA-s stúdiókhoz kerülhetnek át, ami még tovább lassíthatja a fejlesztést.

Borítókép: BioWare

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár